Zcela hybridní model HR-V e:HEV nové generace představuje završení rozsáhlého hodnocení postojů moderních zákazníků. Společnost Honda vyhodnotila, jaký způsobem dnešní aktivní populace rozpoznává a vybírá produkty s přidanou hodnotou a přistoupila ke svému vývoji nejen jako ke zcela novému kompaktnímu SUV, ale také jako ke spotřebitelskému produktu, který musí zákazníky přitahovat – svou atraktivitou, funkčností a užitkovou hodnotou.
Ve svém průzkumu společnost Honda zjistila, že moderní spotřebitelé si vybírají produkty nejen na základě hodnot výkonu nebo atraktivního vzhledu, ale podle toho, jak zapadají do jejich života a zda konkrétní produkt plní jejich přesné požadavky. Proto tým přijal motto “Zintenzivněte svůj život” a zaměřil se na zajištění aktivního životního stylu v každé etapě vývoje nového modelu HR-V. Záměrem bylo rozšířit možnosti toho, co mohou zákazníci s vozem dělat s cílem podpořit a zintenzivnit svůj každodenní život.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Výsledkem je moderní karoserie SUV kupé, která oslovuje jednoduchostí svého designu, a současně nabízí mimořádně prostorný a variabilní interiér více orientovaný na uživatele a pohodlnější než kdykoli předtím. Zcela nový model HR-V také nabízí atraktivní, ale vzácnou kombinaci prémiového stylu SUV a mimořádné prostornosti. Úspěšně navazuje na pověst společnosti Honda týkající se kvality, funkčnosti a praktičnosti, a představuje individuální a zábavný styl, to vše v jednom balíčku.
Společnost Honda se nejprve zaměřila na svou zásadu vývoje „Man-Maximum, Machine-Minimum“ (M/M) založenou na přesvědčení, že účelem technologií a designu je sloužit potřebám řidiče a spolucestujících.
Efektivní rozvržení komponentů hnacího ústrojí v modernizované verzi malé globální platformy společnosti Honda a chytré uspořádání středové nádrže hrají hlavní úlohu při vylepšování prostornosti kabiny a zajištění maximálního pohodlí pro čtyři dospělé osoby. Kromě prostoru interiéru optimalizuje pokrokový design a technologie vzdušnost, pohodlí, ergonomiku a variabilnost.
Hlavní konstruktér společnosti Honda, Kojiro Okabe, k tomu řekl: „Při vývoji modelu HR-V jsme vedli skupinové diskuse s lidmi z různých prostředí, z mnoha oborů a napříč všemi věkovými kategoriemi a s rovným zastoupením žen a mužů. Díky tomu, že jsme vůz vytvářeli od nuly, model HR-V přidává prvky přinášející zábavu a potěšení pro všechny cestující. Naším cílem bylo rozšiřovat názory nebo individualitu lidí, nikoliv je potlačovat, a vytvořit vůz, který by všem lidem umožnil užívat si svůj životní styl.“
Bližší pohled na design exteriéruVzhled SUV kupé nového modelu HR-V vytváří pocit energie a dynamiky. Jeho horizontální a vpřed směřující osobité linie a hladké povrchy odrážejí čistou jednoduchost ostatních nových modelů společnosti Honda s vnějšími designovými prvky začleněnými do tvaru karoserie. Například světlomety a maska chladiče splývají s předními bočními panely a s horní mřížkou v barvě karoserie.
K vytvoření moderního vzhledu bez rušivých prvků návrháři začlenili ostrou horizontální boční linii, která se táhne od předních světlometů k zadním kombinovaným světlometům. Vzadu je zřejmá snaha o dosažení kombinace užitnosti a atraktivního vzhledu prostřednictvím jednoduchého, elegantního designu výklopných dveří zavazadlového prostoru s úhledně integrovanou klikou v rámci trojrozměrného zadního panelu. Rozsah otevření výklopných dveří zavazadlového prostoru, jejich níže položená hrana a rovná podlaha zavazadlového prostoru se dokonale doplňují a zajišťují snadný přístup k nákladu i přes linii střechy inspirovanou vozy kupé.
Ve snaze o elegantnější vzhled a zajištění toho, aby exteriér vypadal krásně, a to i zblízka, věnovali návrháři velkou pozornost těm nejjemnějším detailům. Například ostré kontury byly co nejvíce zarovnány a minimalizovány, aby nevytvářely stíny, a na dveřních klikách byly zcela odstraněny. Tato pozornost věnovaná detailům je patrná také u dvou světel registrační značky, kliky dveří zavazadlového prostoru a zadní kamery, které jsou jednoduše integrovány do jednoho celku. To přispívá k čistému celkového stylu a odkazuje to i na další nedávné modely společnosti Honda, kde snaha o jednoduchost v detailech vede k elegantnějšímu designu.
Vytváření pocitu prostornostiU nového modelu HR-V je každý designový prvek věnován dosažení pocitu velkorysé prostornosti a vzdušnosti spojující cestující s okolním světem. Začíná to u oken, která jsou navržena tak, aby přiváděla co nejvíce světla a nabízela vynikající výhled, který je dále podporován horizontálně orientovanou přístrojovou deskou a rovnou linií kapoty pro viditelnost bez rušivých prvků, což dále zvyšuje pohodlí při řízení.
Pocit vzdušnosti umocňují ventilační otvory ve tvaru písmene L v horních rozích přístrojové desky. Jsou navrženy tak, aby zajišťovaly regenerační účinky proudění vzduchu a zároveň řešily nedostatky tradičních konfigurací ventilace, kdy se cestující často cítí nepříjemně, když vzduch proudí přímo na ně. Systém nenápadně vede proud vzduchu podél bočních oken a čelního skla ke stropu a vytváří vír vedle cestujících a nad nimi. Tyto nové ventilační otvory vytváří příjemné vnitřní prostředí pro všechny cestující.
Základním hlediskem pro pohodlí v interiéru bylo optimální umístění ovládacích prvků interiéru. Přehledné a snadno použitelné rozložení přispívá k pocitu klidu, protože ovládací prvky audiosystému a ventilace a přístrojová deska jsou umístěny co nejblíže zornému poli řidiče. Tyto ovládací prvky jsou navíc okamžitě rozpoznatelné, což umožňuje bezpečné a intuitivní ovládání.
U zadních sedadel byla oproti předchozím generacím modelu HR-V přidána možnost dalšího sklopení zvyšující pohodlí cestujících a prostornost. Zásadním faktem je, že i když jsou celkové rozměry podobné předchozímu modelu, nový model HR-V nabízí větší prostor pro nohy a ramena, což zvyšuje pocit prostornosti a pohodlí. S cílem zachovat chytré rozvržení a nízkou výšku podlahy zavazadlového prostoru konstruktéři společnosti Honda pečlivě nakonfigurovali variabilnost zcela rovného zavazadlového prostoru a uspořádání sedadel pro snadné nakládání široké škály zavazadel, jízdních kol a dalšího sportovního a s životním stylem souvisejícího vybavení.
Hlavní konstruktér společnosti Honda, Kojiro Okabe, dodává: „Zcela nový hybridní model HR-V jsme navrhli tak, aby odrážel náročné hodnoty a potřeby moderních spotřebitelů a oslovoval novou generaci vlastníků vozů. Ti u produktů, které využívají, vyžadují účel a inovace. Díky chytrému použití nejnovějších technologií a designového pojetí společnosti Honda jsme vytvořili vůz, který poskytuje prostornost, konektivitu, spolehlivost a variabilitu, jež jsou nutné s cílem plně podpořit a zlepšovat každodenní život těchto spotřebitelů."
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?