Zcela hybridní model HR-V e:HEV nové generace představuje završení rozsáhlého hodnocení postojů moderních zákazníků. Společnost Honda vyhodnotila, jaký způsobem dnešní aktivní populace rozpoznává a vybírá produkty s přidanou hodnotou a přistoupila ke svému vývoji nejen jako ke zcela novému kompaktnímu SUV, ale také jako ke spotřebitelskému produktu, který musí zákazníky přitahovat – svou atraktivitou, funkčností a užitkovou hodnotou.
Ve svém průzkumu společnost Honda zjistila, že moderní spotřebitelé si vybírají produkty nejen na základě hodnot výkonu nebo atraktivního vzhledu, ale podle toho, jak zapadají do jejich života a zda konkrétní produkt plní jejich přesné požadavky. Proto tým přijal motto “Zintenzivněte svůj život” a zaměřil se na zajištění aktivního životního stylu v každé etapě vývoje nového modelu HR-V. Záměrem bylo rozšířit možnosti toho, co mohou zákazníci s vozem dělat s cílem podpořit a zintenzivnit svůj každodenní život.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Výsledkem je moderní karoserie SUV kupé, která oslovuje jednoduchostí svého designu, a současně nabízí mimořádně prostorný a variabilní interiér více orientovaný na uživatele a pohodlnější než kdykoli předtím. Zcela nový model HR-V také nabízí atraktivní, ale vzácnou kombinaci prémiového stylu SUV a mimořádné prostornosti. Úspěšně navazuje na pověst společnosti Honda týkající se kvality, funkčnosti a praktičnosti, a představuje individuální a zábavný styl, to vše v jednom balíčku.
Společnost Honda se nejprve zaměřila na svou zásadu vývoje „Man-Maximum, Machine-Minimum“ (M/M) založenou na přesvědčení, že účelem technologií a designu je sloužit potřebám řidiče a spolucestujících.
Efektivní rozvržení komponentů hnacího ústrojí v modernizované verzi malé globální platformy společnosti Honda a chytré uspořádání středové nádrže hrají hlavní úlohu při vylepšování prostornosti kabiny a zajištění maximálního pohodlí pro čtyři dospělé osoby. Kromě prostoru interiéru optimalizuje pokrokový design a technologie vzdušnost, pohodlí, ergonomiku a variabilnost.
Hlavní konstruktér společnosti Honda, Kojiro Okabe, k tomu řekl: „Při vývoji modelu HR-V jsme vedli skupinové diskuse s lidmi z různých prostředí, z mnoha oborů a napříč všemi věkovými kategoriemi a s rovným zastoupením žen a mužů. Díky tomu, že jsme vůz vytvářeli od nuly, model HR-V přidává prvky přinášející zábavu a potěšení pro všechny cestující. Naším cílem bylo rozšiřovat názory nebo individualitu lidí, nikoliv je potlačovat, a vytvořit vůz, který by všem lidem umožnil užívat si svůj životní styl.“
Bližší pohled na design exteriéruVzhled SUV kupé nového modelu HR-V vytváří pocit energie a dynamiky. Jeho horizontální a vpřed směřující osobité linie a hladké povrchy odrážejí čistou jednoduchost ostatních nových modelů společnosti Honda s vnějšími designovými prvky začleněnými do tvaru karoserie. Například světlomety a maska chladiče splývají s předními bočními panely a s horní mřížkou v barvě karoserie.
K vytvoření moderního vzhledu bez rušivých prvků návrháři začlenili ostrou horizontální boční linii, která se táhne od předních světlometů k zadním kombinovaným světlometům. Vzadu je zřejmá snaha o dosažení kombinace užitnosti a atraktivního vzhledu prostřednictvím jednoduchého, elegantního designu výklopných dveří zavazadlového prostoru s úhledně integrovanou klikou v rámci trojrozměrného zadního panelu. Rozsah otevření výklopných dveří zavazadlového prostoru, jejich níže položená hrana a rovná podlaha zavazadlového prostoru se dokonale doplňují a zajišťují snadný přístup k nákladu i přes linii střechy inspirovanou vozy kupé.
Ve snaze o elegantnější vzhled a zajištění toho, aby exteriér vypadal krásně, a to i zblízka, věnovali návrháři velkou pozornost těm nejjemnějším detailům. Například ostré kontury byly co nejvíce zarovnány a minimalizovány, aby nevytvářely stíny, a na dveřních klikách byly zcela odstraněny. Tato pozornost věnovaná detailům je patrná také u dvou světel registrační značky, kliky dveří zavazadlového prostoru a zadní kamery, které jsou jednoduše integrovány do jednoho celku. To přispívá k čistému celkového stylu a odkazuje to i na další nedávné modely společnosti Honda, kde snaha o jednoduchost v detailech vede k elegantnějšímu designu.
Vytváření pocitu prostornostiU nového modelu HR-V je každý designový prvek věnován dosažení pocitu velkorysé prostornosti a vzdušnosti spojující cestující s okolním světem. Začíná to u oken, která jsou navržena tak, aby přiváděla co nejvíce světla a nabízela vynikající výhled, který je dále podporován horizontálně orientovanou přístrojovou deskou a rovnou linií kapoty pro viditelnost bez rušivých prvků, což dále zvyšuje pohodlí při řízení.
Pocit vzdušnosti umocňují ventilační otvory ve tvaru písmene L v horních rozích přístrojové desky. Jsou navrženy tak, aby zajišťovaly regenerační účinky proudění vzduchu a zároveň řešily nedostatky tradičních konfigurací ventilace, kdy se cestující často cítí nepříjemně, když vzduch proudí přímo na ně. Systém nenápadně vede proud vzduchu podél bočních oken a čelního skla ke stropu a vytváří vír vedle cestujících a nad nimi. Tyto nové ventilační otvory vytváří příjemné vnitřní prostředí pro všechny cestující.
Základním hlediskem pro pohodlí v interiéru bylo optimální umístění ovládacích prvků interiéru. Přehledné a snadno použitelné rozložení přispívá k pocitu klidu, protože ovládací prvky audiosystému a ventilace a přístrojová deska jsou umístěny co nejblíže zornému poli řidiče. Tyto ovládací prvky jsou navíc okamžitě rozpoznatelné, což umožňuje bezpečné a intuitivní ovládání.
U zadních sedadel byla oproti předchozím generacím modelu HR-V přidána možnost dalšího sklopení zvyšující pohodlí cestujících a prostornost. Zásadním faktem je, že i když jsou celkové rozměry podobné předchozímu modelu, nový model HR-V nabízí větší prostor pro nohy a ramena, což zvyšuje pocit prostornosti a pohodlí. S cílem zachovat chytré rozvržení a nízkou výšku podlahy zavazadlového prostoru konstruktéři společnosti Honda pečlivě nakonfigurovali variabilnost zcela rovného zavazadlového prostoru a uspořádání sedadel pro snadné nakládání široké škály zavazadel, jízdních kol a dalšího sportovního a s životním stylem souvisejícího vybavení.
Hlavní konstruktér společnosti Honda, Kojiro Okabe, dodává: „Zcela nový hybridní model HR-V jsme navrhli tak, aby odrážel náročné hodnoty a potřeby moderních spotřebitelů a oslovoval novou generaci vlastníků vozů. Ti u produktů, které využívají, vyžadují účel a inovace. Díky chytrému použití nejnovějších technologií a designového pojetí společnosti Honda jsme vytvořili vůz, který poskytuje prostornost, konektivitu, spolehlivost a variabilitu, jež jsou nutné s cílem plně podpořit a zlepšovat každodenní život těchto spotřebitelů."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.