Co je to CUV? Nová CUPRA Formentor Vám na to odpoví

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 2. listopadu 2020, 20:50 Google+

Segment SUV (Sport Utility Vehicle) zažil v uplynulých 10 letech exponenciální růst. Vozidla z tohoto segmentu se těší největší oblibě zákazníků díky všestrannosti, vyšší výšce a atraktivnímu designu. Automobilový svět se však neustále rozvíjí a objevuje nové cesty. Ukázkou je rostoucí popularita vozidel kategorie CUV (Crossover Utility Vehicles), která jsou kombinací SUV a kompaktních vozů. Podle prognóz se v roce 2028 prodá v tomto segmentu přibližně 500 000 vozů. Jaké jsou základy tohoto segmentu? A proč v něm bude CUPRA Formentor patřit mezi nejvýznamnější hráče? Odpovědi naleznete níže:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cupra Formentor

Cupra Formentor | foto: Cupra

Sdílejte článek

- Co je CUV? Je to vůz s prostorností SUV a sportovním duchem kompaktního vozu. To je i případ CUV CUPRA Formentor, prvního exkluzivního modelu značky. „Segment SUV zažívá rozmach, a v něm jsme viděli příležitost, že bychom mohli nabídnout něco odlišného úspěšným přenosem DNA naší značky CUPRA, například sportovnost a dynamiku. Proto jsme stvořili toto CUV, které má všechny pozitivní aspekty vozů SUV, ale přidává k nim také některé charakteristické znaky sportovního nebo kompaktního vozu,“ říká Carlos Galindo, vedoucí produktového marketingu značky CUPRA.


- Důvod jeho existence. Volba vydat se na tuto nezávislou cestu s CUV je jasnou deklarací záměru, jak CUPRA hodlá přispívat k dalšímu rozvoji světa osobních vozů a zejména SUV. Klíčové bylo vytvoření ideální fúze komfortu a sportovnosti. „Vytvořit takový koncept v podobě CUV proto znamenalo zajistit vyšší polohu sedadla, která by dala řidiči pocit, že je králem silnice, ale současně by byla stále ještě dost blízko k vozovce, aby byla možná sportovní jízda a zachovalo se spojení řidiče s asfaltem,“ dodává technická ředitelka značky CUPRA Marta Almuniová.

img-responsive

Cupra Formentor | foto: Seat


- Jeho tvary. Jedním z hlavních důvodů rostoucího prodeje těchto modelů je požadavek většího vnitřního prostoru a vyšší polohy sedadla, aniž by to bylo na úkor designu a sportovního charakteru. „Proporce jsou velmi důležité v designu jakéhokoli vozidla, ale v tomto případě byly klíčem k dosažení efektu, který jsme hledali.“ Alberto Torrecillas, designér v ateliéru vnějšího designu značky CUPRA, byl o tom přesvědčen od začátku projektu. Museli nalézt dokonalou harmonii, aby první model značky vyčníval z davu. „Muselo to být něco jedinečného, sofistikovaného. CUPRA Formentor má charakteristicky svalnaté a současně atletické proporce. I navzdory velkorysým rozměrům má nízkou hmotnost. Toho jsme dosáhli díky velmi propracovanému designu, který byl pro nás výzvou,“ vysvětluje Albert.


- Jeho povrchové úpravy a materiály. Stylistické zpracování jeho interiéru a exteriéru měl na starosti tým barev a materiálů, který vede Francesca Sangalliová. Musel si přitom poradit se dvěma největšími výzvami. Na jedné straně měl navrhnout novou paletu barev, která by identifikovala značku, a na druhé straně se mělo jednat o barvy, které budou vhodné pro CUV. „Pro rozpoznání charakteru značky jsou barvy velmi důležité. Každá barva má svou vlastní povahu, vyjadřuje různý postoj. Barvy, které jsme vytvořili pro první model, navržený a vyvinutý exkluzivně pro značku CUPRA, vyjadřují její autentický charakter, DNA CUPRA,“ říká Francesca.


- Jeho duše. Tým inženýrů spolupracoval se dvěma závodními jezdci, kteří vědí o řízení automobilu všechno. Mattias Ekström a Jordi Gené předával týmu inženýrů své postřehy z testování. Díky jejich zkušenostem má Formentor ještě výrazněji sportovní charakter. „Tvrdě jsme pracovali na tom, abychom dosáhli správného nastavení podvozku, odpružení, řízení a motoru. Všechno jsme testovali společně se závodními jezdci. Vůz se díky jejich pomoci vyznačuje precizností v zatáčkách a reakcemi na pohyby pedálu plynu přesně podle našich představ a našeho záměru vyvolávat emoce,“ říká Marta Almuniová.


Řidič i jeho spolucestující získávají za jízdy smyslové vjemy také prostřednictvím sériově dodávaných anatomických sedadel, která těsně objímají jejich těla, a adaptivního odpružení. Navíc „si můžete volit jízdní režimy na volantu, protože chceme, aby řidič mohl mít ruce na volantu, ať spouští motor, vybírá jízdní režim, nebo řadí,“ dodává na závěr Marta.

img-responsive

Cupra Formentor | foto: Cupra

První CUV značky CUPRA v číslech
Vnější délka 4450 mm
Vnější šířka 1839 mm
Vnější výška 1511 mm
9 barev
Progresivní řízení s elektrickým posilovačem R-EPS
Nezávislé zavěšení všech kol
7stupňová převodovka
19“ kola z lehké slitiny
Brzdy Brembo
Anatomická sedadla čalouněná kůží v modrém odstínu Petrol Blue

Vytisknout

Diskuze: Co je to CUV? Nová CUPRA Formentor Vám na to odpoví

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

Bugatti Bolide

Z 0 na 500 km/h za 20 s!!! To je Bugatti Bolide

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud