Návrat do minulosti: Ferrari F40

F40
F40, foto: www.fast-autos.net
Martin Kovalčík 19. ledna 2006 19:12
Sdílej:

Auto značky Ferrari je asi snem každého z nás a každý model je něčím vyjímečný, nicméně model F40 v sobě skrývá něco víc, je to souhra nejkvalitnějších materiálů, výkonu a nezapomenutelného vzhledu!

40 - to je číslo, které značí výročí založení automobilky Ferrari a na jeho počest byl vyroben model F40. Počátek výroby je datován na rok 1987 a skončil v roce 1992, za tu dobu sjelo z výrobní linky 1.300 vozů s cenovkou 415.000 dolarů. V té době měl Enzo Ferrari, zakladatel automobilky, 90 let a byla to jeho poslední velká mise - postavit „nejlepší Ferrari všech dob“. Výsledek se odrazil ve vítězství v mnoha automobilových závodech, od GP až po LeMans.

F40 se stala nejrychlejším silničním autem vůbec, se svou maximálkou 324km/h poráží i nejsilnějšího konkurenta Porsche 959 s rychlostí 315km/h, stejně jako zrychlení na stokilometrovou rychlost je fascinující, pouhých 3,5 sekundy oproti 3,7 s. F40 je ryze závodní automobil s maximálním výkonem, minimální váhou a pohonem zadních kol. Žádnou klimatizaci, elektroniku nebo kůži zde nehledejte.

O design se postaral Pininfarina, hranatý tvar byl spjat s dokonalou aerodynamikou. Nová generace pneumatik spolu s nízkým těžištěm dává vozu extra velkou přilnavost. F40 vychází z modelu 288 GTO většina dílů byla vylepšena a hlavně vylehčena, sedačky byly tence vycpané. Interiér je nahý, nikde žádný koberec, jen karbon a kevlar, kostní dveře vážily pouze 1,5 kg, tím se ušetřilo 135 kg a celková hmotnost se zastavila na hodnotě 1100kg!

Jeho srdcem je osmi-válcový motor o obsahu 2,9 litru dopovaný dvojicí turb o síle 478 koní, což bylo ve své době nejvíce mezi všemi silničními auty. Pro zastavení byly použity obří 13-ti palcové chlazené kotouče umístěné uvnitř 10-ti palcového ráfku a vzadu dokonce 13-ti palcového s pneumatikami Pirelli. Tak tohle je F40, závodní automobil pro běžné silnice a není divu, že dnes je opravdovou legendou.

Foto: www.fast-autos.net

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.