S úspěšným zahájením výroby Tesly Model 3 se zdálo, že Tesla svou prodělečnou minulost nechává za sebou a kráčí vstříc slunným zítřkům. Podle informací ze zahraničních médií se však zdá, že Tesla bude muset poprvé přistoupit k něčemu, co bývá u ostatních společností známkou naprostého zoufalství.
Elon Musk se sice chlubil, že Teslu Model 3 si objednalo více než 450 000 lidí, ovšem má to malý háček. Výroba Tesly se zatím pouze pomalu rozjíždí a některým lidem už se teď nechce čekat další rok, než na ně vyjde místo v pořadníku a objednávky ruší.
Aby tomu automobilka zabránila, snaží se výrobu rozjet na plné obrátky co možná nejrychleji, což ovšem vyžaduje řadu přesčasů a dalších peněz. Podle agentury Reuters se proto Tesla připravuje poprvé ve své historii vydat tzv. rizikové dluhopisy v hodnotě 1.5 milionu dolarů, tedy cca 33,5 milionu korun.
Co jsou to rizikové dluhopisy? Jedná se o dluhopisy u kterých je velké riziko, to je ovšem vykoupeno vysokou návratností, pokud projekt uspěje. Tyto dluhopisy se však většinou spojují se společnostmi, které na tom nejsou ekonomicky moc dobře a nemají jinou šanci.
To však není tak docela případ Tesly, jejíž tržní hodnota se odhaduje na cca 60 miliard dolarů. Ještě minulý duben sice automobilka prodělávala cca 13 000 dolarů (290 000 Kč) na autě, ovšem ani tehdy nepřistoupila k vydání rizikových dluhopisů. Proč tak činí dnes? Protože potřebuje peníze v hotovosti a potřebuje je co možná nejrychleji. Poptávka po Modelu 3 je obrovská a Tesla si nemůže dovolit nechat si tuto příležitost upláchnout.
Elon Musk navíc nemá obavy, že by o dluhopisy nebyl zájem. Jak ostatně řekl pro agenturu Reuters jeden investiční expert, v případě Tesly se dá předpokládat i zájem investorů, kteří si jinak prodělečných společností nevšímají.
Dluhopisy pro Teslu nejsou žádnou novinkou, už delší dobu totiž nabízí tzv. konvertibilní dluhopisy, které může jejich vlastník později směnit za akcie firmy - minulý rok takto Tesla vybrala přes 1.4 milionu dolarů. Vydání rizikových dluhopisů je však i podle webu CarBuzz velmi rizikový krok, dokonce i pro Teslu, jejíž Model 3 zkrátka musí být úspěšný.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.