Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
Zisk Ferrari vzrostl o 21 procent oproti předchozímu roku na 1,53 miliardy eur (1,58 miliardy dolarů), čímž překonal 1,46 miliardy eur předpokládaných analytiky oslovenými společností Factset.
Čistý zisk ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl o 31 procent ve srovnání s obdobím předchozího roku na 386 milionů eur, což je také před prognózami.
Tržby Ferrari dosáhly za celý rok 6,68 miliardy eur, čímž překonaly svůj vlastní cíl ve výši více než 6,55 miliardy eur.
Přesto společnost prodala jen o 89 vozů více než v předchozím roce, přičemž dodávky vzrostly o pouhé jedno procento na 13 752.
„Kvalita výnosů v poměru k objemům – věřím, že to nejlépe vysvětluje naše vynikající finanční výsledky v roce 2024 díky silnému produktovému mixu a rostoucí poptávce po personalizacích,“ uvedl generální ředitel Benedetto Vigna v prohlášení.
„Na těchto pevných základech očekáváme v roce 2025 další robustní růst, který nám umožní dosáhnout s ročním předstihem horní části většiny našich cílů ziskovosti pro rok 2026,“ řekl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.