Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Porsche čelí poklesu zisků, klesajícím prodejům a slabému obchodnímu výkonu v Číně. Aby se firma dostala z krize, plánuje zvýšit svou efektivitu. Součástí restrukturalizace je program úspor a investic, který zahrnuje snížení počtu pracovních míst o zhruba 1 900. Kromě toho Porsche hodlá vybavit více modelů spalovacími a plug-in hybridními motory, přičemž se spoléhá na spalovací motory jako klíč k obnovení růstu.
Dne 13. února 2025 výrobce sportovních vozů oznámil, že do roku 2029 plánuje snížit počet pracovních míst v závodech Zuffenhausen a Weissach o téměř 2 000. Rušení pracovních míst má být provedeno sociálně odpovědným způsobem, přičemž zaměstnanci mají garantovanou jistotu zaměstnání až do roku 2030, což znamená, že propouštění z provozních důvodů je vyloučeno. Firma se musí spolehnout na dobrovolné odchody, přičemž již v roce 2024 přestala prodlužovat smlouvy na dobu určitou.
Porsche oznámilo řadu opatření zaměřených na snížení nákladů a posílení krátkodobé a střednědobé ziskovosti. 6. února 2025 společnost uvedla, že kromě návratu k spalovacím motorům dojde k reorganizaci společnosti a přehodnocení strategie. Očekává se, že výdaje na vývoj vozidel a baterie budou vyšší, což povede k provozním ztrátám v roce 2025 ve výši přibližně 800 milionů eur. Tržby by měly stagnovat na 39 až 40 miliardách eur a provozní rentabilita klesne na 10 až 12 procent.
Porsche také oznámilo restrukturalizaci manažerského týmu, včetně odchodu místopředsedy a finančního ředitele Lutz Meschkeho a obchodního ředitele Detleva von Platena.
Značka rovněž přehodnocuje svou původní elektrickou strategii, která měla vést k 80% podílu čistě elektrických vozů do roku 2030. Vzhledem k pomalejší adopci elektromobilů a poklesu poptávky po těchto vozidlech, Porsche plánuje flexibilnější přístup a zvažuje integraci spalovacích motorů a hybridních systémů do některých modelů, jako je Porsche 718, Cayenne a nové SUV K1.
Evropský automobilový průmysl čelí velkým výzvám a potřebuje podporu, tvrdí Lutz Meschke, finanční ředitel Porsche. Na telefonické konferenci apeloval na politiky, aby přehodnotili plánovaný zákaz spalovacích motorů od roku 2035. Podle Meschkeho je automobilový průmysl stále závislý na technologii spalovacích motorů, a to nejen kvůli výrobě, ale i proto, že dodavatelé musí významně investovat do svého rozvoje, aby zajistili ekonomickou stabilitu. Přehnané zaměření na elektromobilitu by mohlo znevýhodnit evropský průmysl, který má problém konkurovat levnější produkci asijských trhů. Meschke tedy vyzývá k podpoře evropských výrobců ze strany EU.
Krize v automobilovém průmyslu zasáhla i Porsche, které se rozhodlo nabídnout více modelů se spalovacími motory nebo hybridními systémy. Tento krok má pomoci výrobci sportovních vozů vrátit se na cestu k úspěchu. Porsche rovněž oznámilo plán na zrušení přibližně 1 900 pracovních míst do roku 2029.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?