Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Porsche čelí poklesu zisků, klesajícím prodejům a slabému obchodnímu výkonu v Číně. Aby se firma dostala z krize, plánuje zvýšit svou efektivitu. Součástí restrukturalizace je program úspor a investic, který zahrnuje snížení počtu pracovních míst o zhruba 1 900. Kromě toho Porsche hodlá vybavit více modelů spalovacími a plug-in hybridními motory, přičemž se spoléhá na spalovací motory jako klíč k obnovení růstu.
Dne 13. února 2025 výrobce sportovních vozů oznámil, že do roku 2029 plánuje snížit počet pracovních míst v závodech Zuffenhausen a Weissach o téměř 2 000. Rušení pracovních míst má být provedeno sociálně odpovědným způsobem, přičemž zaměstnanci mají garantovanou jistotu zaměstnání až do roku 2030, což znamená, že propouštění z provozních důvodů je vyloučeno. Firma se musí spolehnout na dobrovolné odchody, přičemž již v roce 2024 přestala prodlužovat smlouvy na dobu určitou.
Porsche oznámilo řadu opatření zaměřených na snížení nákladů a posílení krátkodobé a střednědobé ziskovosti. 6. února 2025 společnost uvedla, že kromě návratu k spalovacím motorům dojde k reorganizaci společnosti a přehodnocení strategie. Očekává se, že výdaje na vývoj vozidel a baterie budou vyšší, což povede k provozním ztrátám v roce 2025 ve výši přibližně 800 milionů eur. Tržby by měly stagnovat na 39 až 40 miliardách eur a provozní rentabilita klesne na 10 až 12 procent.
Porsche také oznámilo restrukturalizaci manažerského týmu, včetně odchodu místopředsedy a finančního ředitele Lutz Meschkeho a obchodního ředitele Detleva von Platena.
Značka rovněž přehodnocuje svou původní elektrickou strategii, která měla vést k 80% podílu čistě elektrických vozů do roku 2030. Vzhledem k pomalejší adopci elektromobilů a poklesu poptávky po těchto vozidlech, Porsche plánuje flexibilnější přístup a zvažuje integraci spalovacích motorů a hybridních systémů do některých modelů, jako je Porsche 718, Cayenne a nové SUV K1.
Evropský automobilový průmysl čelí velkým výzvám a potřebuje podporu, tvrdí Lutz Meschke, finanční ředitel Porsche. Na telefonické konferenci apeloval na politiky, aby přehodnotili plánovaný zákaz spalovacích motorů od roku 2035. Podle Meschkeho je automobilový průmysl stále závislý na technologii spalovacích motorů, a to nejen kvůli výrobě, ale i proto, že dodavatelé musí významně investovat do svého rozvoje, aby zajistili ekonomickou stabilitu. Přehnané zaměření na elektromobilitu by mohlo znevýhodnit evropský průmysl, který má problém konkurovat levnější produkci asijských trhů. Meschke tedy vyzývá k podpoře evropských výrobců ze strany EU.
Krize v automobilovém průmyslu zasáhla i Porsche, které se rozhodlo nabídnout více modelů se spalovacími motory nebo hybridními systémy. Tento krok má pomoci výrobci sportovních vozů vrátit se na cestu k úspěchu. Porsche rovněž oznámilo plán na zrušení přibližně 1 900 pracovních míst do roku 2029.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.