Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie, foto: Depositphotos
Marek Ostrý 15. února 2025 15:24
Sdílej:

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Porsche čelí poklesu zisků, klesajícím prodejům a slabému obchodnímu výkonu v Číně. Aby se firma dostala z krize, plánuje zvýšit svou efektivitu. Součástí restrukturalizace je program úspor a investic, který zahrnuje snížení počtu pracovních míst o zhruba 1 900. Kromě toho Porsche hodlá vybavit více modelů spalovacími a plug-in hybridními motory, přičemž se spoléhá na spalovací motory jako klíč k obnovení růstu.

Dne 13. února 2025 výrobce sportovních vozů oznámil, že do roku 2029 plánuje snížit počet pracovních míst v závodech Zuffenhausen a Weissach o téměř 2 000. Rušení pracovních míst má být provedeno sociálně odpovědným způsobem, přičemž zaměstnanci mají garantovanou jistotu zaměstnání až do roku 2030, což znamená, že propouštění z provozních důvodů je vyloučeno. Firma se musí spolehnout na dobrovolné odchody, přičemž již v roce 2024 přestala prodlužovat smlouvy na dobu určitou.

Porsche oznámilo řadu opatření zaměřených na snížení nákladů a posílení krátkodobé a střednědobé ziskovosti. 6. února 2025 společnost uvedla, že kromě návratu k spalovacím motorům dojde k reorganizaci společnosti a přehodnocení strategie. Očekává se, že výdaje na vývoj vozidel a baterie budou vyšší, což povede k provozním ztrátám v roce 2025 ve výši přibližně 800 milionů eur. Tržby by měly stagnovat na 39 až 40 miliardách eur a provozní rentabilita klesne na 10 až 12 procent.

Porsche také oznámilo restrukturalizaci manažerského týmu, včetně odchodu místopředsedy a finančního ředitele Lutz Meschkeho a obchodního ředitele Detleva von Platena.

Značka rovněž přehodnocuje svou původní elektrickou strategii, která měla vést k 80% podílu čistě elektrických vozů do roku 2030. Vzhledem k pomalejší adopci elektromobilů a poklesu poptávky po těchto vozidlech, Porsche plánuje flexibilnější přístup a zvažuje integraci spalovacích motorů a hybridních systémů do některých modelů, jako je Porsche 718, Cayenne a nové SUV K1.

Evropský automobilový průmysl čelí velkým výzvám a potřebuje podporu, tvrdí Lutz Meschke, finanční ředitel Porsche. Na telefonické konferenci apeloval na politiky, aby přehodnotili plánovaný zákaz spalovacích motorů od roku 2035. Podle Meschkeho je automobilový průmysl stále závislý na technologii spalovacích motorů, a to nejen kvůli výrobě, ale i proto, že dodavatelé musí významně investovat do svého rozvoje, aby zajistili ekonomickou stabilitu. Přehnané zaměření na elektromobilitu by mohlo znevýhodnit evropský průmysl, který má problém konkurovat levnější produkci asijských trhů. Meschke tedy vyzývá k podpoře evropských výrobců ze strany EU.

Krize v automobilovém průmyslu zasáhla i Porsche, které se rozhodlo nabídnout více modelů se spalovacími motory nebo hybridními systémy. Tento krok má pomoci výrobci sportovních vozů vrátit se na cestu k úspěchu. Porsche rovněž oznámilo plán na zrušení přibližně 1 900 pracovních míst do roku 2029.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.