Na Nürburgringu proběhlo setkání šampiona Formule 1 s rekordním závodním vozem. Za volant výhradně elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen ID.R usedl výjimečný host – Nico Rosberg, mistr světa ve Formuli 1 z roku 2016 – a na proslulém závodním okruhu pro Velké ceny v členité krajině vrchoviny Eifel absolvoval se závodním elektromobilem o výkonu 500 kW (680 k) několik kol.
Elektromobilita se stala pro Rosberga velkou vášní. Úspěšný jezdec po svém odchodu z Formule 1 stále více investuje do budoucích technologií a mimo jiné založil akci Greentech Festival věnovanou trvalé udržitelnosti. Pětatřicetiletého mistra volantu fascinují především společnosti s inovativními řešeními a trvale udržitelnými koncepty v oblasti mobility. Na Nürburgringu nastoupil ve svých dalších rolích testovacího automobilového jezdce a influencera poprvé do závodního vozu Volkswagen ID.R, jehož výkony, které znal dosud jen z Formule 1, Rosberg následně potvrdil na svých profilech na sociálních sítích.
Mistr světa Formule 1 se v ID.R ihned cítil jako ve svém živluSvatý Petr, pán počasí, sice na Nürburgringu bývalému šampionovi Formule 1 nepřál, ale Rosberg nastupoval navzdory dešti, větru a teplotám méně než deset stupňů Celsia do závodního vozu ID.R, který je aktuálně držitelem pěti rekordních časů na třech kontinentech, s úsměvem. „Už dlouho jsem nejel s opravdovým závodním vozem v dešti, ale s ID.R jsem se okamžitě cítil zase jako ryba ve vodě, pocity z jízdy mám fantastické,“ řekl Rosberg po testovací jízdě. „Trakce, zrychlení, přítlak – to všechno mi připadalo důvěrně známé,“ uvedl Rosberg, který během své kariéry ve Formuli 1 zvítězil ve 23 Velkých cenách. „Můj kompliment patří inženýrům Volkswagenu, kteří s vozem ID.R odvedli důležitou průkopnickou práci v oblasti elektromobility. Úkolem motoristického sportu je měnit mobilitu jako celek. Měl být polem pro testování a vývoj technologií pro jejich následné využití v sériové výrobě. A přesně tak to probíhalo v případě závodního vozu ID.R a modelu ID.3. Dokážu si dokonce představit, že bych ID.3 pořídil pro moji rodinu.“
„Máme velkou radost, že Nico projevil přání otestovat ID.R. Pro nás je skvělou zprávou, že náš závodní elektromobil vykouzlil úsměv na tváři mistra světa ve Formuli 1. Současně se tím potvrzuje, že elektromobilita dokáže mimořádným způsobem fascinovat a vyvolávat velké emoce,“ prohlásil Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport.
ID.R je pro rodinu ID. technickou laboratoříVolkswagen Motorsport přidává další kapitoly k úspěšnému příběhu závodního vozu ID.R. V současnosti je závodní elektromobil držitelem pěti rekordů. Kromě absolutních rekordů na Pikes Peaku v Coloradu (USA), na trati Goodwood Hill (GB) a na hoře Tianmen v městské prefektuře Čang-ťia-ťie (Čína) stanovil také rekordy na kolo pro elektricky poháněná vozidla na Severní smyčce Nürburgringu a na závodním okruhu Bilster Berg. Poznatky ze zkušebních a rekordních jízd jsou využívány při vývoji rodiny elektromobilů ID. pro sériovou výrobu, která již byla zahájena s kompaktním modelem ID.3 a elektricky poháněným SUV ID.42.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?