Na Nürburgringu proběhlo setkání šampiona Formule 1 s rekordním závodním vozem. Za volant výhradně elektricky poháněného závodního vozu Volkswagen ID.R usedl výjimečný host – Nico Rosberg, mistr světa ve Formuli 1 z roku 2016 – a na proslulém závodním okruhu pro Velké ceny v členité krajině vrchoviny Eifel absolvoval se závodním elektromobilem o výkonu 500 kW (680 k) několik kol.
Elektromobilita se stala pro Rosberga velkou vášní. Úspěšný jezdec po svém odchodu z Formule 1 stále více investuje do budoucích technologií a mimo jiné založil akci Greentech Festival věnovanou trvalé udržitelnosti. Pětatřicetiletého mistra volantu fascinují především společnosti s inovativními řešeními a trvale udržitelnými koncepty v oblasti mobility. Na Nürburgringu nastoupil ve svých dalších rolích testovacího automobilového jezdce a influencera poprvé do závodního vozu Volkswagen ID.R, jehož výkony, které znal dosud jen z Formule 1, Rosberg následně potvrdil na svých profilech na sociálních sítích.
Mistr světa Formule 1 se v ID.R ihned cítil jako ve svém živluSvatý Petr, pán počasí, sice na Nürburgringu bývalému šampionovi Formule 1 nepřál, ale Rosberg nastupoval navzdory dešti, větru a teplotám méně než deset stupňů Celsia do závodního vozu ID.R, který je aktuálně držitelem pěti rekordních časů na třech kontinentech, s úsměvem. „Už dlouho jsem nejel s opravdovým závodním vozem v dešti, ale s ID.R jsem se okamžitě cítil zase jako ryba ve vodě, pocity z jízdy mám fantastické,“ řekl Rosberg po testovací jízdě. „Trakce, zrychlení, přítlak – to všechno mi připadalo důvěrně známé,“ uvedl Rosberg, který během své kariéry ve Formuli 1 zvítězil ve 23 Velkých cenách. „Můj kompliment patří inženýrům Volkswagenu, kteří s vozem ID.R odvedli důležitou průkopnickou práci v oblasti elektromobility. Úkolem motoristického sportu je měnit mobilitu jako celek. Měl být polem pro testování a vývoj technologií pro jejich následné využití v sériové výrobě. A přesně tak to probíhalo v případě závodního vozu ID.R a modelu ID.3. Dokážu si dokonce představit, že bych ID.3 pořídil pro moji rodinu.“
„Máme velkou radost, že Nico projevil přání otestovat ID.R. Pro nás je skvělou zprávou, že náš závodní elektromobil vykouzlil úsměv na tváři mistra světa ve Formuli 1. Současně se tím potvrzuje, že elektromobilita dokáže mimořádným způsobem fascinovat a vyvolávat velké emoce,“ prohlásil Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport.
ID.R je pro rodinu ID. technickou laboratoříVolkswagen Motorsport přidává další kapitoly k úspěšnému příběhu závodního vozu ID.R. V současnosti je závodní elektromobil držitelem pěti rekordů. Kromě absolutních rekordů na Pikes Peaku v Coloradu (USA), na trati Goodwood Hill (GB) a na hoře Tianmen v městské prefektuře Čang-ťia-ťie (Čína) stanovil také rekordy na kolo pro elektricky poháněná vozidla na Severní smyčce Nürburgringu a na závodním okruhu Bilster Berg. Poznatky ze zkušebních a rekordních jízd jsou využívány při vývoji rodiny elektromobilů ID. pro sériovou výrobu, která již byla zahájena s kompaktním modelem ID.3 a elektricky poháněným SUV ID.42.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.