ID.4, první výhradně elektricky poháněné SUV značky Volkswagen, vyzařuje svými ladnými tvary sílu. Jeho vnější design dává jasně najevo vstup do nové éry. V jeho působivém vzhledu se snoubí ladné, zaoblené plochy s mimořádnými aerodynamickými kvalitami.
Volkswagen rozšiřuje modelem ID.4 svou nabídku o elektromobil v globálně největším růstovém segmentu, třídě kompaktních SUV. Vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později také v USA. Klaus Zyciora je člověkem, který dokáže charakter modelu ID.4 popsat ze všech nejlépe, protože jako šéfdesignér koncernu Volkswagen tento vůz se svým týmem navrhl.
„ID.4 ztělesňuje elektrickou evoluci designu,“ říká Zyciora. „Jeho vnější design je čistý, ladný a působivý. Novým způsobem vyzařuje sílu a sebevědomí. Za tím stojí především aerodynamický designérský styl naší rodiny ID. s plynule navazujícími plochami. S modelem ID.4 přenášíme toto pojetí poprvé do segmentu SUV. To znamená, že se jemné, měkké přechody střídají s ostrými, zřetelnými odtokovými hranami. Design vyvolává dojem, že byl tvarován větrem. Z charakteristických světlometů, propojených do nezaměnitelného světelného designu, je současně patrná modernost modelu ID.4.“
Dobrý design je navíc vždy funkční. Na dojezd elektromobilu má významný vliv aerodynamický odpor vzduchu. „Elektrická evoluce designu u modelu ID.4 také znamená, že jsme důsledně zohlednili požadavky na aerodynamiku,“ vysvětluje šéfdesignér koncernu. ID.4 dosahuje vynikající hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28. Nejdůležitějším faktorem jsou ladné základní tvary karoserie a výrazné posunutí prostoru pro cestující dozadu. Celek završuje velký počet precizních detailů. Například tvarové řešení zadních svítilen a velkého střešního spoileru zaručuje čisté oddělování proudícího vzduchu od povrchu karoserie.
Značka Volkswagen investuje do elektromobility v rámci své strategie „Transform 2025+“ celkem 11 miliard eur do roku 2024. ID.4, první zcela elektricky poháněné SUV značky Volkswagen, je po elektromobilu ID.3 druhým modelem na základě nové modulární platformy MEB pro elektricky poháněné vozy. Tato platforma je koncipována pouze pro elektrický pohon a vzhledem k jeho kompaktní konstrukci nabízí velmi prostorný interiér. Díky nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28 a modulárnímu akumulátorovému systému nabídne ID.4 dojezd i více než 500 kilometrů (podle metodiky WLTP).
Nové SUV bude uvedeno na trh nejprve s pohonem zadních kol. Později bude následovat elektrický pohon všech kol. V sendvičové podlaze karoserie uložená vysokonapěťová sada akumulátorů přispívá k nízkému těžišti a skvěle vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy, což je předpokladem pro vysokou úroveň jízdní dynamiky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?