Ve vozovém parku berlínských hasičů se mezi osobními auty objevily čtyři elektrické sedany poháněné vodíkem. Bezemisní Toyoty Mirai budou sloužit během akcí a k administrativní podpoře berlínského hasičského sboru.
Vodíkové Toyoty Mirai slouží i u berlínské policie. Na začátku roku se její flotila rozšířila o dvě tato auta. V Berlíně funguje pět vodíkových čerpacích stanic, Toyotu Mirai lze v Německu koupit od roku 2015. Nové hasičské vodíkové Toyoty mají příslušné polepy, označení a na střechách výstražná světla hasičského sboru. Za jejich pohon zodpovídá elektromotor o výkonu 154 koní napájený proudem z palivových článků, které průměrně spotřebují 0,76 kg vodíku na 100 km, ve městě pak 0,69 kg/100 km, přičemž jedinou odpadní látkou je voda. Dvě vysokotlaké nádrže na vodík zajišťují dojezd nejméně 500 km a natankování auta trvá jen několik minut, takže nové vozy hasičů budou neustále k dispozici.
V Německu fungují i sdílené jízdy vodíkovými autyNejvětší flotilu Toyoty Mirai v Německu má firma CleverShuttle, která od roku 2017 poskytuje v německých městech služby ride-sharingu. V současnosti má ve svém vozovém parku 45 vozů Mirai, které do této doby celkově najely více než pět milionů km. Na konec roku 2020 se chystá debut druhé generace Toyoty Mirai, nejprve v Japonsku, Spojených státech a v Evropě. Nový sedan navržený na platformě TNGA se vyznačuje elegantním stylem limuzíny a o 30 % větším dojezdem na jedno natankování ve srovnání s aktuálním modelem. Umožňuje to zdokonalený systém palivových článků, systém řízení energie, odzkoušený v hybridních pohonech Toyoty, a dále použití tří palivových nádrží s větší celkovou kapacitou.
V Česku se čeká na první plnicí stanicePoptávka po vodíkových vozech roste. Nutnost je ale vybudování potřebné infrastruktury. V současnosti je na světě jen 432 plnících stanic, z toho 330 veřejných. V Česku by měl první stanici vybudovat Unipetrol. Celkově má v přípravě tři stanice v Praze, Litvínově a Brně, jako další místa připadají v úvahu Ústí nad Labem vedle Setuzy, která vodík vyrábí, a plnicí stanice v Řeži u Ústavu jaderného výzkumu. V Evropě v současné době funguje 177 plnících vodíkových stanic. Z toho v Německu je jich nyní 87 a dalších 43 bude fungovat do roku 2021. Do roku 2021 bude v Německu fungovat 130 vodíkových čerpacích stanic.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.