Ve vozovém parku berlínských hasičů se mezi osobními auty objevily čtyři elektrické sedany poháněné vodíkem. Bezemisní Toyoty Mirai budou sloužit během akcí a k administrativní podpoře berlínského hasičského sboru.
Vodíkové Toyoty Mirai slouží i u berlínské policie. Na začátku roku se její flotila rozšířila o dvě tato auta. V Berlíně funguje pět vodíkových čerpacích stanic, Toyotu Mirai lze v Německu koupit od roku 2015. Nové hasičské vodíkové Toyoty mají příslušné polepy, označení a na střechách výstražná světla hasičského sboru. Za jejich pohon zodpovídá elektromotor o výkonu 154 koní napájený proudem z palivových článků, které průměrně spotřebují 0,76 kg vodíku na 100 km, ve městě pak 0,69 kg/100 km, přičemž jedinou odpadní látkou je voda. Dvě vysokotlaké nádrže na vodík zajišťují dojezd nejméně 500 km a natankování auta trvá jen několik minut, takže nové vozy hasičů budou neustále k dispozici.
V Německu fungují i sdílené jízdy vodíkovými autyNejvětší flotilu Toyoty Mirai v Německu má firma CleverShuttle, která od roku 2017 poskytuje v německých městech služby ride-sharingu. V současnosti má ve svém vozovém parku 45 vozů Mirai, které do této doby celkově najely více než pět milionů km. Na konec roku 2020 se chystá debut druhé generace Toyoty Mirai, nejprve v Japonsku, Spojených státech a v Evropě. Nový sedan navržený na platformě TNGA se vyznačuje elegantním stylem limuzíny a o 30 % větším dojezdem na jedno natankování ve srovnání s aktuálním modelem. Umožňuje to zdokonalený systém palivových článků, systém řízení energie, odzkoušený v hybridních pohonech Toyoty, a dále použití tří palivových nádrží s větší celkovou kapacitou.
V Česku se čeká na první plnicí stanicePoptávka po vodíkových vozech roste. Nutnost je ale vybudování potřebné infrastruktury. V současnosti je na světě jen 432 plnících stanic, z toho 330 veřejných. V Česku by měl první stanici vybudovat Unipetrol. Celkově má v přípravě tři stanice v Praze, Litvínově a Brně, jako další místa připadají v úvahu Ústí nad Labem vedle Setuzy, která vodík vyrábí, a plnicí stanice v Řeži u Ústavu jaderného výzkumu. V Evropě v současné době funguje 177 plnících vodíkových stanic. Z toho v Německu je jich nyní 87 a dalších 43 bude fungovat do roku 2021. Do roku 2021 bude v Německu fungovat 130 vodíkových čerpacích stanic.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.