Ve vozovém parku berlínských hasičů se mezi osobními auty objevily čtyři elektrické sedany poháněné vodíkem. Bezemisní Toyoty Mirai budou sloužit během akcí a k administrativní podpoře berlínského hasičského sboru.
Vodíkové Toyoty Mirai slouží i u berlínské policie. Na začátku roku se její flotila rozšířila o dvě tato auta. V Berlíně funguje pět vodíkových čerpacích stanic, Toyotu Mirai lze v Německu koupit od roku 2015. Nové hasičské vodíkové Toyoty mají příslušné polepy, označení a na střechách výstražná světla hasičského sboru. Za jejich pohon zodpovídá elektromotor o výkonu 154 koní napájený proudem z palivových článků, které průměrně spotřebují 0,76 kg vodíku na 100 km, ve městě pak 0,69 kg/100 km, přičemž jedinou odpadní látkou je voda. Dvě vysokotlaké nádrže na vodík zajišťují dojezd nejméně 500 km a natankování auta trvá jen několik minut, takže nové vozy hasičů budou neustále k dispozici.
V Německu fungují i sdílené jízdy vodíkovými autyNejvětší flotilu Toyoty Mirai v Německu má firma CleverShuttle, která od roku 2017 poskytuje v německých městech služby ride-sharingu. V současnosti má ve svém vozovém parku 45 vozů Mirai, které do této doby celkově najely více než pět milionů km. Na konec roku 2020 se chystá debut druhé generace Toyoty Mirai, nejprve v Japonsku, Spojených státech a v Evropě. Nový sedan navržený na platformě TNGA se vyznačuje elegantním stylem limuzíny a o 30 % větším dojezdem na jedno natankování ve srovnání s aktuálním modelem. Umožňuje to zdokonalený systém palivových článků, systém řízení energie, odzkoušený v hybridních pohonech Toyoty, a dále použití tří palivových nádrží s větší celkovou kapacitou.
V Česku se čeká na první plnicí stanicePoptávka po vodíkových vozech roste. Nutnost je ale vybudování potřebné infrastruktury. V současnosti je na světě jen 432 plnících stanic, z toho 330 veřejných. V Česku by měl první stanici vybudovat Unipetrol. Celkově má v přípravě tři stanice v Praze, Litvínově a Brně, jako další místa připadají v úvahu Ústí nad Labem vedle Setuzy, která vodík vyrábí, a plnicí stanice v Řeži u Ústavu jaderného výzkumu. V Evropě v současné době funguje 177 plnících vodíkových stanic. Z toho v Německu je jich nyní 87 a dalších 43 bude fungovat do roku 2021. Do roku 2021 bude v Německu fungovat 130 vodíkových čerpacích stanic.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.