Ušetřit nějakou tu korunu se bude v brzké době velmi hodit, pokud tak aktuálně řešíte povinné ručení, začněte právě u něj. I pojistku na auto lze roky zbytečně přeplácet o stovky až tisíce korun, proto letos buďte chytřejší a sjednejte si nejlevnější pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. (PR článek).
Získat výhodné povinné ručení se lehko řekne, ale hůře koná. Laik, který se v řeči pojišťováků příliš nevyzná, se může v nepřeberné nabídce snadno ztratit. Jak tedy najít to nejlevnější povinné ručení, které vám bude sedět na míru?
Nenechte se omezit nabídkou a ani časemJste věrni jedné pojišťovně už nějaký ten pátek a sjednáváte si u ní nejen povinné ručení, ale i pojištění domácnosti, cestovní pojištění, pojištění odpovědnosti a do budoucna uvažujete také o havarijku? Pak je na čase sundat klapky z očí a udělat průzkum trhu u konkurence. Ne vždy totiž platí, že mít vše pod jednou střechou je dobrý nápad.
Porovnáním více nabídek od různých pojišťoven zjistíte, že povinné ručení vám nejvýhodněji nabídne Allianz, avšak odpovědnost získáte nejlevněji u Generali. Dejte šanci internetovým srovnávačům a sami v pohodlí domova si tak zjistěte, co pro vás a vaše vozidlo bude nejlepší.
Pokud stejné povinné ručení platíte už několik let, pak je nejvyšší čas na změnu. Tratit totiž nemusíte jen z výběru z omezené nabídky, ale i z automatického prodlužování smlouvy. Na starých smlouvách pojišťovny obvykle nejvíce vydělávají a sami od sebe vám je nikdy nezruší, před výročím smlouvy se proto zajímejte o to, zda máte nárok na nižší sazbu pojistného. K tomu obvykle stačí postrašit odchodem ke konkurenci a rázem se můžete těšit z levnějšího povinného ručení.
Udělejte ze sebe někoho jiného, než kým jsteCenu povinného ručení velmi ovlivňuje věk a bydliště. Čím je pojistník mladší a město, ze kterého pochází větší, tím je pojištění dražší. Naše legislativa ale umožňuje toto pravidlo obejít. Pojistníkem automobilu totiž nemusí být jeho provozovatel či majitel, což znamená, že si pojistku můžete sjednat na starší osobu pocházející z maloměsta či obce.
Mladí řidiči do 28 let jsou pro pojišťovny nejrizikovější skupinou, naopak nejméně rizikoví jsou lidé starší 55 let, ti tak mají nárok na nejlevnější pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Na ceně se velkou měrou podílí také nehodovost, řidiči bez nehod s vysokým bonusem na pojistce výrazně ušetří. Nováčkům na silnici se proto vyplatí požádat rodiče či prarodiče, aby se stali jejich pojistníky vozu, avšak pozor, i tento krok s sebou nese jedno negativum, a to, že nezískáváte vlastní bonusy za bezeškodná období.
V neposlední řadě pak lze na povinném ručení ušetřit díky nižší frekvenci platby. Je-li to ve vašich silách, plaťte pojištění jednou ročně, nikoliv čtvrtletně. Rozložení pojistného do více plateb v průběhu roku se promítá do vyšší ceny.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.