Ušetřit nějakou tu korunu se bude v brzké době velmi hodit, pokud tak aktuálně řešíte povinné ručení, začněte právě u něj. I pojistku na auto lze roky zbytečně přeplácet o stovky až tisíce korun, proto letos buďte chytřejší a sjednejte si nejlevnější pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. (PR článek).
Získat výhodné povinné ručení se lehko řekne, ale hůře koná. Laik, který se v řeči pojišťováků příliš nevyzná, se může v nepřeberné nabídce snadno ztratit. Jak tedy najít to nejlevnější povinné ručení, které vám bude sedět na míru?
Nenechte se omezit nabídkou a ani časemJste věrni jedné pojišťovně už nějaký ten pátek a sjednáváte si u ní nejen povinné ručení, ale i pojištění domácnosti, cestovní pojištění, pojištění odpovědnosti a do budoucna uvažujete také o havarijku? Pak je na čase sundat klapky z očí a udělat průzkum trhu u konkurence. Ne vždy totiž platí, že mít vše pod jednou střechou je dobrý nápad.
Porovnáním více nabídek od různých pojišťoven zjistíte, že povinné ručení vám nejvýhodněji nabídne Allianz, avšak odpovědnost získáte nejlevněji u Generali. Dejte šanci internetovým srovnávačům a sami v pohodlí domova si tak zjistěte, co pro vás a vaše vozidlo bude nejlepší.
Pokud stejné povinné ručení platíte už několik let, pak je nejvyšší čas na změnu. Tratit totiž nemusíte jen z výběru z omezené nabídky, ale i z automatického prodlužování smlouvy. Na starých smlouvách pojišťovny obvykle nejvíce vydělávají a sami od sebe vám je nikdy nezruší, před výročím smlouvy se proto zajímejte o to, zda máte nárok na nižší sazbu pojistného. K tomu obvykle stačí postrašit odchodem ke konkurenci a rázem se můžete těšit z levnějšího povinného ručení.
Udělejte ze sebe někoho jiného, než kým jsteCenu povinného ručení velmi ovlivňuje věk a bydliště. Čím je pojistník mladší a město, ze kterého pochází větší, tím je pojištění dražší. Naše legislativa ale umožňuje toto pravidlo obejít. Pojistníkem automobilu totiž nemusí být jeho provozovatel či majitel, což znamená, že si pojistku můžete sjednat na starší osobu pocházející z maloměsta či obce.
Mladí řidiči do 28 let jsou pro pojišťovny nejrizikovější skupinou, naopak nejméně rizikoví jsou lidé starší 55 let, ti tak mají nárok na nejlevnější pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Na ceně se velkou měrou podílí také nehodovost, řidiči bez nehod s vysokým bonusem na pojistce výrazně ušetří. Nováčkům na silnici se proto vyplatí požádat rodiče či prarodiče, aby se stali jejich pojistníky vozu, avšak pozor, i tento krok s sebou nese jedno negativum, a to, že nezískáváte vlastní bonusy za bezeškodná období.
V neposlední řadě pak lze na povinném ručení ušetřit díky nižší frekvenci platby. Je-li to ve vašich silách, plaťte pojištění jednou ročně, nikoliv čtvrtletně. Rozložení pojistného do více plateb v průběhu roku se promítá do vyšší ceny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.