Dle opakovaných tvrzení měly být elektromobily díky jednoduchosti pohonu se spolehlivostí daleko před složitými hybridními i klasickými vozy. Hybridy ale co do spolehlivosti elektromobily zatím předčily. Podle hodnocení britského měsíčníku What car? patří hybridním modelům prvních pět míst žebříčku a až za nimi je první elektromobil.
Nejspolehlivější jsou hybridní Toyota Yaris, Lexus CT a Lexus NX. I na dalších dvou místech skončily vozy koncernu Toyota, modely Lexus RX a Toyota Auris. Žebříček zahrnoval 218 modelů 31 značek.
Žádná poruchaDva nejvýše hodnocené vozy vyráběné od roku 2011 prokázaly stoprocentní spolehlivost, třetí Lexus NX produkovaný od roku 2014 dosáhl spolehlivosti 99,7 procenta. Až na šesté pozici je první elektromobil, Tesla Model S, který se vyrábí posledních šest let a vykazuje spolehlivost 98,9 procenta. Sedmá je opět Toyota, tentokrát Prius, následuje Lexus IS, Kia Niro a BMW i3.
Není divu, že žebříčku kraluje právě Toyota. Japonský výrobce jako jediný na světě vyrábí hybridy již od roku 1997. V prvním čtvrtletí letošního roku tvořily hybridní vozy 12,5 procenta prodejů nových aut. Dohánějí tak auta se vznětovým motorem, která měla podíl 18,3 procenta.
Hybridy se hodí nejen do městaHybridy jsou nejúspornější ve městech a díky promyšlené konstrukci si pohony nejnovějších generací stále lépe vedou také na delších trasách. Umožňují rovněž zcela bezemisní jízdu na krátké vzdálenosti a díky dobíjení akumulátoru během brždění jsou s to bez problémů ujet polovinu času a vzdálenosti ve městě pouze na elektromotor.
Vzhledem k podpoře elektrického pohonu jim stačí minimální množství pohonných hmot a vykazují rekordně nízkou emisi oxidu uhličitého. Neprodukují škodlivý prach z brzdových destiček, protože první část brzdného procesu probíhá za účasti rekuperační soustavy. Bez spojek, startérů, alternátorů, dvouhmotových setrvačníků a dalších konstrukčních prvků výrazně klesá potenciální riziko poruchy.
Toyota vede i mezi staršími ojetinamiV žebříčku nejprodávanější kategorie hybridních ojetin o stáří mezi šesti a 15 lety, který What car? rovněž vytvořil, rovněž kraloval koncern Toyota. Zkoumala se poruchovost vozů a náklady případných oprav za posledních 12 měsíců.
Na prvním místě skončil Lexus CT vyráběný od roku 2011 s 99,5 procenta. Druhá je Toyota Auris vyráběná v letech 2013 až 2019, která vykázala spolehlivost o jeden procentní bod nižší. Třetí Lexus RX z let 2009 až 2016 dosáhl 97,7 procenta. Na dalších místech skončily Lexus IS a Toyota Prius.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?