Dle opakovaných tvrzení měly být elektromobily díky jednoduchosti pohonu se spolehlivostí daleko před složitými hybridními i klasickými vozy. Hybridy ale co do spolehlivosti elektromobily zatím předčily. Podle hodnocení britského měsíčníku What car? patří hybridním modelům prvních pět míst žebříčku a až za nimi je první elektromobil.
Nejspolehlivější jsou hybridní Toyota Yaris, Lexus CT a Lexus NX. I na dalších dvou místech skončily vozy koncernu Toyota, modely Lexus RX a Toyota Auris. Žebříček zahrnoval 218 modelů 31 značek.
Žádná poruchaDva nejvýše hodnocené vozy vyráběné od roku 2011 prokázaly stoprocentní spolehlivost, třetí Lexus NX produkovaný od roku 2014 dosáhl spolehlivosti 99,7 procenta. Až na šesté pozici je první elektromobil, Tesla Model S, který se vyrábí posledních šest let a vykazuje spolehlivost 98,9 procenta. Sedmá je opět Toyota, tentokrát Prius, následuje Lexus IS, Kia Niro a BMW i3.
Není divu, že žebříčku kraluje právě Toyota. Japonský výrobce jako jediný na světě vyrábí hybridy již od roku 1997. V prvním čtvrtletí letošního roku tvořily hybridní vozy 12,5 procenta prodejů nových aut. Dohánějí tak auta se vznětovým motorem, která měla podíl 18,3 procenta.
Hybridy se hodí nejen do městaHybridy jsou nejúspornější ve městech a díky promyšlené konstrukci si pohony nejnovějších generací stále lépe vedou také na delších trasách. Umožňují rovněž zcela bezemisní jízdu na krátké vzdálenosti a díky dobíjení akumulátoru během brždění jsou s to bez problémů ujet polovinu času a vzdálenosti ve městě pouze na elektromotor.
Vzhledem k podpoře elektrického pohonu jim stačí minimální množství pohonných hmot a vykazují rekordně nízkou emisi oxidu uhličitého. Neprodukují škodlivý prach z brzdových destiček, protože první část brzdného procesu probíhá za účasti rekuperační soustavy. Bez spojek, startérů, alternátorů, dvouhmotových setrvačníků a dalších konstrukčních prvků výrazně klesá potenciální riziko poruchy.
Toyota vede i mezi staršími ojetinamiV žebříčku nejprodávanější kategorie hybridních ojetin o stáří mezi šesti a 15 lety, který What car? rovněž vytvořil, rovněž kraloval koncern Toyota. Zkoumala se poruchovost vozů a náklady případných oprav za posledních 12 měsíců.
Na prvním místě skončil Lexus CT vyráběný od roku 2011 s 99,5 procenta. Druhá je Toyota Auris vyráběná v letech 2013 až 2019, která vykázala spolehlivost o jeden procentní bod nižší. Třetí Lexus RX z let 2009 až 2016 dosáhl 97,7 procenta. Na dalších místech skončily Lexus IS a Toyota Prius.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.