Dle opakovaných tvrzení měly být elektromobily díky jednoduchosti pohonu se spolehlivostí daleko před složitými hybridními i klasickými vozy. Hybridy ale co do spolehlivosti elektromobily zatím předčily. Podle hodnocení britského měsíčníku What car? patří hybridním modelům prvních pět míst žebříčku a až za nimi je první elektromobil.
Nejspolehlivější jsou hybridní Toyota Yaris, Lexus CT a Lexus NX. I na dalších dvou místech skončily vozy koncernu Toyota, modely Lexus RX a Toyota Auris. Žebříček zahrnoval 218 modelů 31 značek.
Žádná poruchaDva nejvýše hodnocené vozy vyráběné od roku 2011 prokázaly stoprocentní spolehlivost, třetí Lexus NX produkovaný od roku 2014 dosáhl spolehlivosti 99,7 procenta. Až na šesté pozici je první elektromobil, Tesla Model S, který se vyrábí posledních šest let a vykazuje spolehlivost 98,9 procenta. Sedmá je opět Toyota, tentokrát Prius, následuje Lexus IS, Kia Niro a BMW i3.
Není divu, že žebříčku kraluje právě Toyota. Japonský výrobce jako jediný na světě vyrábí hybridy již od roku 1997. V prvním čtvrtletí letošního roku tvořily hybridní vozy 12,5 procenta prodejů nových aut. Dohánějí tak auta se vznětovým motorem, která měla podíl 18,3 procenta.
Hybridy se hodí nejen do městaHybridy jsou nejúspornější ve městech a díky promyšlené konstrukci si pohony nejnovějších generací stále lépe vedou také na delších trasách. Umožňují rovněž zcela bezemisní jízdu na krátké vzdálenosti a díky dobíjení akumulátoru během brždění jsou s to bez problémů ujet polovinu času a vzdálenosti ve městě pouze na elektromotor.
Vzhledem k podpoře elektrického pohonu jim stačí minimální množství pohonných hmot a vykazují rekordně nízkou emisi oxidu uhličitého. Neprodukují škodlivý prach z brzdových destiček, protože první část brzdného procesu probíhá za účasti rekuperační soustavy. Bez spojek, startérů, alternátorů, dvouhmotových setrvačníků a dalších konstrukčních prvků výrazně klesá potenciální riziko poruchy.
Toyota vede i mezi staršími ojetinamiV žebříčku nejprodávanější kategorie hybridních ojetin o stáří mezi šesti a 15 lety, který What car? rovněž vytvořil, rovněž kraloval koncern Toyota. Zkoumala se poruchovost vozů a náklady případných oprav za posledních 12 měsíců.
Na prvním místě skončil Lexus CT vyráběný od roku 2011 s 99,5 procenta. Druhá je Toyota Auris vyráběná v letech 2013 až 2019, která vykázala spolehlivost o jeden procentní bod nižší. Třetí Lexus RX z let 2009 až 2016 dosáhl 97,7 procenta. Na dalších místech skončily Lexus IS a Toyota Prius.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?