Čínský řidič vozu Suzuki Jimny se originálním způsobem pokusil vyhnout mýtnému za užití dálnice. Použil k tomu lávku určenou pro pěší. Jenže karma je zdarma a místo ušetřených peněz dostal pokutu.
Suzuki Jimny je znám pro své malé rozměry a úžasné terénní schopnosti. Toho se pokoušel využít jistý čínský řidič. Ten svou nepozorností zmeškal dálniční sjezd a nechtělo se mu jet k tomu dalšímu, aby nemusel platit další mýtné. Proto se rozhodl pro otočení do protisměru a použití lávky určenou pro pěší. Po schodech vyjel nahoru, překonal po lávce dálnici a na druhé straně sjel po schodech zase dolů.
V jeho očích se jistě jednalo o "dokonalý zločin", avšak k jeho smůle si onoho počínání všimla policejní hlídka stojící u protějšího dálničního sjezdu. Dle novin South China Morning Post dostal onen řidič pokutu 200 juanů (692 Kč). Jelikož nosnost lávky je 1000 kg a hmotnost minulé generace Suzuki Jimny včetně řidiče překračuje tuto nosnost jen o pár kilogramů, neskončila jeho snaha o ušetření pár juanů katastrofou.
V žádném případě nesouhlasíme s tím, co onen čínský řidič udělal, ale na druhou stranu to jen dokazuje, jakých neuvěřitelných kousků je malý off-road schopen. A to nemluvíme o tom, že ta nová, současná generace terénního bestselleru, posouvá tyto schopnosti ještě o slušný kus dál.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.