Čínský řidič vozu Suzuki Jimny se originálním způsobem pokusil vyhnout mýtnému za užití dálnice. Použil k tomu lávku určenou pro pěší. Jenže karma je zdarma a místo ušetřených peněz dostal pokutu.
Suzuki Jimny je znám pro své malé rozměry a úžasné terénní schopnosti. Toho se pokoušel využít jistý čínský řidič. Ten svou nepozorností zmeškal dálniční sjezd a nechtělo se mu jet k tomu dalšímu, aby nemusel platit další mýtné. Proto se rozhodl pro otočení do protisměru a použití lávky určenou pro pěší. Po schodech vyjel nahoru, překonal po lávce dálnici a na druhé straně sjel po schodech zase dolů.
V jeho očích se jistě jednalo o "dokonalý zločin", avšak k jeho smůle si onoho počínání všimla policejní hlídka stojící u protějšího dálničního sjezdu. Dle novin South China Morning Post dostal onen řidič pokutu 200 juanů (692 Kč). Jelikož nosnost lávky je 1000 kg a hmotnost minulé generace Suzuki Jimny včetně řidiče překračuje tuto nosnost jen o pár kilogramů, neskončila jeho snaha o ušetření pár juanů katastrofou.
V žádném případě nesouhlasíme s tím, co onen čínský řidič udělal, ale na druhou stranu to jen dokazuje, jakých neuvěřitelných kousků je malý off-road schopen. A to nemluvíme o tom, že ta nová, současná generace terénního bestselleru, posouvá tyto schopnosti ještě o slušný kus dál.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?