Čínský řidič vozu Suzuki Jimny se originálním způsobem pokusil vyhnout mýtnému za užití dálnice. Použil k tomu lávku určenou pro pěší. Jenže karma je zdarma a místo ušetřených peněz dostal pokutu.
Suzuki Jimny je znám pro své malé rozměry a úžasné terénní schopnosti. Toho se pokoušel využít jistý čínský řidič. Ten svou nepozorností zmeškal dálniční sjezd a nechtělo se mu jet k tomu dalšímu, aby nemusel platit další mýtné. Proto se rozhodl pro otočení do protisměru a použití lávky určenou pro pěší. Po schodech vyjel nahoru, překonal po lávce dálnici a na druhé straně sjel po schodech zase dolů.
V jeho očích se jistě jednalo o "dokonalý zločin", avšak k jeho smůle si onoho počínání všimla policejní hlídka stojící u protějšího dálničního sjezdu. Dle novin South China Morning Post dostal onen řidič pokutu 200 juanů (692 Kč). Jelikož nosnost lávky je 1000 kg a hmotnost minulé generace Suzuki Jimny včetně řidiče překračuje tuto nosnost jen o pár kilogramů, neskončila jeho snaha o ušetření pár juanů katastrofou.
V žádném případě nesouhlasíme s tím, co onen čínský řidič udělal, ale na druhou stranu to jen dokazuje, jakých neuvěřitelných kousků je malý off-road schopen. A to nemluvíme o tom, že ta nová, současná generace terénního bestselleru, posouvá tyto schopnosti ještě o slušný kus dál.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?