Občas Vám na stránkách Autoroad.cz představíme nějaký ne zcela běžný obytný automobil. Téměř vždy se takový článek dočká nadprůměrného zájmu čtenářů, což nás utvrzuje, že toto téma Vám není cizí. Dnes Vám chceme představit obytný automobil, se kterým se nemusíte bát vyrazit i na tu nejnáročnější cestu.
Mercedes-Benz je jedním z nejlepších terénních nákladních automobilů na světě. Lepší jsou snad už jen tuzemské Pragy V3S a vozy Kopřivnické produkce. Ovšem ty jsou už příliš velké, a proto se právě Unimog jeví jako ideální vůz pro přestavbu na expediční speciál.
Na fotografiích můžete vidět zdařilý příklad expedičního obytňáku. Tento konkrétní Mercedes-Benz začal svou kariéru již v roce 1985 jakožto armádní náklaďák. K pohonu terénního Mercedesu slouží vznětový šestiválec MB OM 353 o objemu 5675 ccm s výkonem 96 kW (130 koní) a točivým momentem 363 N.m. Motor spolupracuje s 8 stupňovou manuální převodovkou, kdy první 4 rychlostní stupně jsou pro jízdu v terénu a zbylé pro jízdu po zpevněných komunikacích. Výkon putuje na všechna čtyři kola a vůz je vybaven třemi uzavíratelnými diferenciály. Což spolu se značnou světlou výškou a velkými nájezdovými úhly zaručuje úžasné terénní schopnosti. Například sériový vůz dokáže překonávat brod hluboký až 1,2 metru. Tento konkrétní vůz bude mít díky šnorchlu brodivost jistě ještě znatelně lepší.
Kabina 35 let starého vozu je sice od obytného prostoru oddělena, ale i zde proběhly úpravy pro zlepšení komfortu při jízdě. Tou hlavní je třívrstvá zvuková izolace. Pak zde najdeme displej napojený na couvací kameru a ovládání přídavných LED světlometů, které prý i noc promění v den.
Více pozornosti však bylo věnováno obytnému prostoru, který je sice jednoduchý, ale vcelku útulný a posádce poskytne dostačující zázemí při objevování nejžádanějších koutů naší planety. Přístup do obytné části je umožněn bočními dveřmi s automaticky vyjíždějícími schody. Uvnitř jsou dvě postele o šířce 80 cm, pod nimiž se nachází velké úložné prostory. Světlo do interiéru proniká skrze 2 střešní okna a v noci zajišťují světlo LED svítilny. Najdeme zde kuchyňskou linku a 80 litrovou chladničku. Je zde i oddělená toaleta. Prostě vše, co je při kempování na divoko zapotřebí.
Při současné situaci to vypadá, že obytný automobil se jeví jako naprosto ideální parťák pro letošní dovolenou. Pokud se mezi našimi čtenáři najde takový, který má podobně neobvyklý obytný vůz a chtěl by se o jeho existenci s námi podělit, budeme jedině rádi.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?