Občas Vám na stránkách Autoroad.cz představíme nějaký ne zcela běžný obytný automobil. Téměř vždy se takový článek dočká nadprůměrného zájmu čtenářů, což nás utvrzuje, že toto téma Vám není cizí. Dnes Vám chceme představit obytný automobil, se kterým se nemusíte bát vyrazit i na tu nejnáročnější cestu.
Mercedes-Benz je jedním z nejlepších terénních nákladních automobilů na světě. Lepší jsou snad už jen tuzemské Pragy V3S a vozy Kopřivnické produkce. Ovšem ty jsou už příliš velké, a proto se právě Unimog jeví jako ideální vůz pro přestavbu na expediční speciál.
Na fotografiích můžete vidět zdařilý příklad expedičního obytňáku. Tento konkrétní Mercedes-Benz začal svou kariéru již v roce 1985 jakožto armádní náklaďák. K pohonu terénního Mercedesu slouží vznětový šestiválec MB OM 353 o objemu 5675 ccm s výkonem 96 kW (130 koní) a točivým momentem 363 N.m. Motor spolupracuje s 8 stupňovou manuální převodovkou, kdy první 4 rychlostní stupně jsou pro jízdu v terénu a zbylé pro jízdu po zpevněných komunikacích. Výkon putuje na všechna čtyři kola a vůz je vybaven třemi uzavíratelnými diferenciály. Což spolu se značnou světlou výškou a velkými nájezdovými úhly zaručuje úžasné terénní schopnosti. Například sériový vůz dokáže překonávat brod hluboký až 1,2 metru. Tento konkrétní vůz bude mít díky šnorchlu brodivost jistě ještě znatelně lepší.
Kabina 35 let starého vozu je sice od obytného prostoru oddělena, ale i zde proběhly úpravy pro zlepšení komfortu při jízdě. Tou hlavní je třívrstvá zvuková izolace. Pak zde najdeme displej napojený na couvací kameru a ovládání přídavných LED světlometů, které prý i noc promění v den.
Více pozornosti však bylo věnováno obytnému prostoru, který je sice jednoduchý, ale vcelku útulný a posádce poskytne dostačující zázemí při objevování nejžádanějších koutů naší planety. Přístup do obytné části je umožněn bočními dveřmi s automaticky vyjíždějícími schody. Uvnitř jsou dvě postele o šířce 80 cm, pod nimiž se nachází velké úložné prostory. Světlo do interiéru proniká skrze 2 střešní okna a v noci zajišťují světlo LED svítilny. Najdeme zde kuchyňskou linku a 80 litrovou chladničku. Je zde i oddělená toaleta. Prostě vše, co je při kempování na divoko zapotřebí.
Při současné situaci to vypadá, že obytný automobil se jeví jako naprosto ideální parťák pro letošní dovolenou. Pokud se mezi našimi čtenáři najde takový, který má podobně neobvyklý obytný vůz a chtěl by se o jeho existenci s námi podělit, budeme jedině rádi.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?