Elektromobily a Češi? Průzkum ukázal, kde je zakopaný pes

AutoRoad.cz, 27. února 2020, 22:52 Google+

Podle průzkumu veřejného mínění, který si nechala vyhotovit technologická společnost Cleverlance od agentury Stem/Mark, by hlavním důvodem Čechů pro pořízení elektromobilu byl jeho ekologický provoz. Za jeho největší výhodu to považují více než dvě třetiny dotázaných. Naopak největším problémem by byla jeho vysoká cena, kterou jako velkou nevýhodu uvedlo přes 60 % respondentů. Průzkum odhalil i vcelku zásadní rozdíly v aspektech, kterých si na elektromobilech všímají ženy a muži.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda

Škoda | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Přes množící se zprávy o ekologické náročnosti výroby a recyklaci baterií elektromobilů vnímá celých 65,5 % dotázaných jako nejvýraznější výhodu elektromobilů jejich ekologický provoz. V očích Čechů je to tak vůbec nejvýraznější výhoda elektrického pohonu aut. Polovina dotázaných (50,4 %) však považuje za výrazný limit dojezd současných elektromobilů a ještě větším problémem je pak vysoká pořizovací cena. Ta je výraznou nevýhodou pro 60,4 % respondentů.

img-responsive

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf | foto: Volkswagen

Jako nejoblíbenější způsob placení za nabíjení elektromobilu na veřejné dobíjecí stanici by si Češi vybrali platbu kartou přímo na stojanu nabíjecí stanice (60,4 % dotázaných). Druhým preferovaným způsobem by pak bylo pravidelné měsíční vyúčtování za odebranou elektřinu (15,8 %). Platbu v aplikaci mobilního telefonu by upřednostnilo pouze 5,4 % dotázaných.

“Nízká míra preference aplikace, jako platebního prostředku je v České republice zatím pochopitelná. Tento fakt vyplývá zejména z nízké informovanosti široké populace o výhodách aplikací, které mají stálí uživatelé elektromobilů k dispozici. Je to rozdíl oproti praxi v zahraničí, kde se k placení za dobíjení elektromobilů aplikace využívají ve velké míře,” říká k výsledku průzkumu Jiří Voldán Executive Director for Solutions Delivery v Cleverlance.

img-responsive

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e | foto: Lexus

Průzkum odhalil i poměrně velké rozdíly ve vnímání kladů a záporů, kterých si na elektromobilech všímají ženy a muži. Vysoká pořizovací cena je problémem pro 76,8 % mužů, ale jen pro 43,5 % žen. Stejně tak muži se mnohem více obávají drahé servisní péče o elektromobil (29,7 %) než ženy (pouze 12,4 %). Limitovaná životnost baterií elektromobilu by pak byla problémem téměř pro polovinu mužů (49,7 %). U žen je tato obava aktuální pro necelou čtvrtinu (22,1 %) z dotázaných.

Průzkum proběhl na konci roku 2019 na reprezentativním vzorku 609 respondentů.

Vytisknout

Diskuze: Elektromobily a Češi? Průzkum ukázal, kde je zakopaný pes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

reklama

Doporučujeme

Hyundai i30 N Line po faceliftu s novým designem, funkcemi, motory a nově jako mildhybrid

Hyundai i30 po faceliftu: atraktivní, N Line už i pro kombi, mildhybridní pohon

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

  2. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  3. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  4. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  5. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  6. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud