Podle průzkumu veřejného mínění, který si nechala vyhotovit technologická společnost Cleverlance od agentury Stem/Mark, by hlavním důvodem Čechů pro pořízení elektromobilu byl jeho ekologický provoz. Za jeho největší výhodu to považují více než dvě třetiny dotázaných. Naopak největším problémem by byla jeho vysoká cena, kterou jako velkou nevýhodu uvedlo přes 60 % respondentů. Průzkum odhalil i vcelku zásadní rozdíly v aspektech, kterých si na elektromobilech všímají ženy a muži.
Přes množící se zprávy o ekologické náročnosti výroby a recyklaci baterií elektromobilů vnímá celých 65,5 % dotázaných jako nejvýraznější výhodu elektromobilů jejich ekologický provoz. V očích Čechů je to tak vůbec nejvýraznější výhoda elektrického pohonu aut. Polovina dotázaných (50,4 %) však považuje za výrazný limit dojezd současných elektromobilů a ještě větším problémem je pak vysoká pořizovací cena. Ta je výraznou nevýhodou pro 60,4 % respondentů.
Jako nejoblíbenější způsob placení za nabíjení elektromobilu na veřejné dobíjecí stanici by si Češi vybrali platbu kartou přímo na stojanu nabíjecí stanice (60,4 % dotázaných). Druhým preferovaným způsobem by pak bylo pravidelné měsíční vyúčtování za odebranou elektřinu (15,8 %). Platbu v aplikaci mobilního telefonu by upřednostnilo pouze 5,4 % dotázaných.
“Nízká míra preference aplikace, jako platebního prostředku je v České republice zatím pochopitelná. Tento fakt vyplývá zejména z nízké informovanosti široké populace o výhodách aplikací, které mají stálí uživatelé elektromobilů k dispozici. Je to rozdíl oproti praxi v zahraničí, kde se k placení za dobíjení elektromobilů aplikace využívají ve velké míře,” říká k výsledku průzkumu Jiří Voldán Executive Director for Solutions Delivery v Cleverlance.
Průzkum odhalil i poměrně velké rozdíly ve vnímání kladů a záporů, kterých si na elektromobilech všímají ženy a muži. Vysoká pořizovací cena je problémem pro 76,8 % mužů, ale jen pro 43,5 % žen. Stejně tak muži se mnohem více obávají drahé servisní péče o elektromobil (29,7 %) než ženy (pouze 12,4 %). Limitovaná životnost baterií elektromobilu by pak byla problémem téměř pro polovinu mužů (49,7 %). U žen je tato obava aktuální pro necelou čtvrtinu (22,1 %) z dotázaných.
Průzkum proběhl na konci roku 2019 na reprezentativním vzorku 609 respondentů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.