Podle průzkumu veřejného mínění, který si nechala vyhotovit technologická společnost Cleverlance od agentury Stem/Mark, by hlavním důvodem Čechů pro pořízení elektromobilu byl jeho ekologický provoz. Za jeho největší výhodu to považují více než dvě třetiny dotázaných. Naopak největším problémem by byla jeho vysoká cena, kterou jako velkou nevýhodu uvedlo přes 60 % respondentů. Průzkum odhalil i vcelku zásadní rozdíly v aspektech, kterých si na elektromobilech všímají ženy a muži.
Přes množící se zprávy o ekologické náročnosti výroby a recyklaci baterií elektromobilů vnímá celých 65,5 % dotázaných jako nejvýraznější výhodu elektromobilů jejich ekologický provoz. V očích Čechů je to tak vůbec nejvýraznější výhoda elektrického pohonu aut. Polovina dotázaných (50,4 %) však považuje za výrazný limit dojezd současných elektromobilů a ještě větším problémem je pak vysoká pořizovací cena. Ta je výraznou nevýhodou pro 60,4 % respondentů.
Jako nejoblíbenější způsob placení za nabíjení elektromobilu na veřejné dobíjecí stanici by si Češi vybrali platbu kartou přímo na stojanu nabíjecí stanice (60,4 % dotázaných). Druhým preferovaným způsobem by pak bylo pravidelné měsíční vyúčtování za odebranou elektřinu (15,8 %). Platbu v aplikaci mobilního telefonu by upřednostnilo pouze 5,4 % dotázaných.
“Nízká míra preference aplikace, jako platebního prostředku je v České republice zatím pochopitelná. Tento fakt vyplývá zejména z nízké informovanosti široké populace o výhodách aplikací, které mají stálí uživatelé elektromobilů k dispozici. Je to rozdíl oproti praxi v zahraničí, kde se k placení za dobíjení elektromobilů aplikace využívají ve velké míře,” říká k výsledku průzkumu Jiří Voldán Executive Director for Solutions Delivery v Cleverlance.
Průzkum odhalil i poměrně velké rozdíly ve vnímání kladů a záporů, kterých si na elektromobilech všímají ženy a muži. Vysoká pořizovací cena je problémem pro 76,8 % mužů, ale jen pro 43,5 % žen. Stejně tak muži se mnohem více obávají drahé servisní péče o elektromobil (29,7 %) než ženy (pouze 12,4 %). Limitovaná životnost baterií elektromobilu by pak byla problémem téměř pro polovinu mužů (49,7 %). U žen je tato obava aktuální pro necelou čtvrtinu (22,1 %) z dotázaných.
Průzkum proběhl na konci roku 2019 na reprezentativním vzorku 609 respondentů.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?