Ušetřit na povinném ručení se nemusí vyplatit. Nízké limity se vám mohou pořádně prodražit a minimum služeb nechat v případě havárie na holičkách. Jak neutrácet zbytečně za pojištění odpovědnosti z provozu vozidla a jak pojistku vybrat, aby vám byla co nejvíce prospěšná?
Nemít povinné ručení se trestá, jedná se o zákonem povinnou pojistku, která kryje škody na zdraví či majetku, které na silnici způsobíte druhým. Kdo nenechá pojistit svůj automobil, hrozí mu pokuta od policie a České kanceláře pojistitelů, a to ve výši 5 až 40 tisíc korun. To, že je povinné ručení řádně sjednáno, potvrzuje zelená karta, mezinárodně uznávaný doklad platný v celé Evropě.
Na ceně pojistky a jejich podmínkách se podílí jízdní historie, lokalita a mnoho dalších parametrů, což je hlavní důvod, proč výběr pojistky nepodcenit a proč po čase nezavrhovat změnu pojišťovny.
Jak vybrat levné povinné ručení, které vás nenechá ve štychu?Jedna věc je zaměřit se na cenu a druhá na pojistné podmínky, ty by měly mít nad celkovými náklady přeci jen navrch. Než se k něčemu upíšete, zjistěte, jaké služby jsou součástí pojistného produktu. Zatímco u některé pojišťovny můžete mít asistenci v ceně, u jiné je nutné si za ni připlatit.
A právě asistenční služba by nikdy chybět neměla, pomůže vám nejen v případě dopravní nehody, ale i v situacích, kdy vám automobil na silnici vypoví službu. Obdobně jako s asistencí je to také například s pojištěním skel či s pojištěním srážky se zvěří, i tyto bonusy některé pojišťovny nabízí v základu, jiné jako doplněk navíc.
Dalším důležitým bodem, na co se v pojistných podmínkách zaměřit, jsou limity. Ani to nejlevnější povinné ručení nesmí být sjednáno s limity nižšími než 35 milionů korun, a to jak při škodách na zdraví, tak i při škodách na majetku. I přestože je tato hranice zákonem stanovená, doporučován je 50milionový limit. V případě nižších limitů je totiž možné, že budete muset doplatit škody ze svého, a nemusí se jednat o malé částky, vyšplhat se mohou až k milionům.
Co dělat s nevýhodným povinným ručením?Zjistili jste, že vámi sjednané pojistné limity nejsou dostatečné? V podmínkách jste se dočetli, že na vaše povinné ručení se nevztahují žádné doplňkové služby? Máte pocit, že platíte za zákonnou pojistku zbytečně moc peněz? Pokud jste po přečtení smlouvy došli k závěru, že máte nevýhodné povinné ručení, je čas na jeho změnu. A víte, jak vypovědět starou nevýhodnou pojistku?
Porovnejte nabídky konkurenčních pojišťoven a vyberte si pro vás nové výhodnější povinné ručení. Pohlídejte si výročí staré smlouvy, které je uvedeno na zelené kartě. Alespoň šest týdnů před koncem pojistného období doručte pojišťovně výpověď smlouvy. V písemné výpovědi uveďte identifikační údaje a číslo pojistné smlouvy, kterou vypovídáte.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?