Ušetřit na povinném ručení se nemusí vyplatit. Nízké limity se vám mohou pořádně prodražit a minimum služeb nechat v případě havárie na holičkách. Jak neutrácet zbytečně za pojištění odpovědnosti z provozu vozidla a jak pojistku vybrat, aby vám byla co nejvíce prospěšná?
Nemít povinné ručení se trestá, jedná se o zákonem povinnou pojistku, která kryje škody na zdraví či majetku, které na silnici způsobíte druhým. Kdo nenechá pojistit svůj automobil, hrozí mu pokuta od policie a České kanceláře pojistitelů, a to ve výši 5 až 40 tisíc korun. To, že je povinné ručení řádně sjednáno, potvrzuje zelená karta, mezinárodně uznávaný doklad platný v celé Evropě.
Na ceně pojistky a jejich podmínkách se podílí jízdní historie, lokalita a mnoho dalších parametrů, což je hlavní důvod, proč výběr pojistky nepodcenit a proč po čase nezavrhovat změnu pojišťovny.
Jak vybrat levné povinné ručení, které vás nenechá ve štychu?Jedna věc je zaměřit se na cenu a druhá na pojistné podmínky, ty by měly mít nad celkovými náklady přeci jen navrch. Než se k něčemu upíšete, zjistěte, jaké služby jsou součástí pojistného produktu. Zatímco u některé pojišťovny můžete mít asistenci v ceně, u jiné je nutné si za ni připlatit.
A právě asistenční služba by nikdy chybět neměla, pomůže vám nejen v případě dopravní nehody, ale i v situacích, kdy vám automobil na silnici vypoví službu. Obdobně jako s asistencí je to také například s pojištěním skel či s pojištěním srážky se zvěří, i tyto bonusy některé pojišťovny nabízí v základu, jiné jako doplněk navíc.
Dalším důležitým bodem, na co se v pojistných podmínkách zaměřit, jsou limity. Ani to nejlevnější povinné ručení nesmí být sjednáno s limity nižšími než 35 milionů korun, a to jak při škodách na zdraví, tak i při škodách na majetku. I přestože je tato hranice zákonem stanovená, doporučován je 50milionový limit. V případě nižších limitů je totiž možné, že budete muset doplatit škody ze svého, a nemusí se jednat o malé částky, vyšplhat se mohou až k milionům.
Co dělat s nevýhodným povinným ručením?Zjistili jste, že vámi sjednané pojistné limity nejsou dostatečné? V podmínkách jste se dočetli, že na vaše povinné ručení se nevztahují žádné doplňkové služby? Máte pocit, že platíte za zákonnou pojistku zbytečně moc peněz? Pokud jste po přečtení smlouvy došli k závěru, že máte nevýhodné povinné ručení, je čas na jeho změnu. A víte, jak vypovědět starou nevýhodnou pojistku?
Porovnejte nabídky konkurenčních pojišťoven a vyberte si pro vás nové výhodnější povinné ručení. Pohlídejte si výročí staré smlouvy, které je uvedeno na zelené kartě. Alespoň šest týdnů před koncem pojistného období doručte pojišťovně výpověď smlouvy. V písemné výpovědi uveďte identifikační údaje a číslo pojistné smlouvy, kterou vypovídáte.Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.