Internet je plný nejrůznějších přestaveb automobilů. Od ne úplně zdařilých, až po ty opravdu povedené. Dnes bych vám chtěl ukázat tu druhou. Kombinuje v sobě sovětský základ, japonské srdce a americký styl.
Na základě GAZ 3102, což je modernizovaná verze u nás svého času hojně rozšířené Volhy 24, v Novosibirsku vznikla zdařilá přestavba na pick-up ve stylu Chevroletu El Camino. Na první pohled by jste u vozu nehádali, že jako základ posloužil sedan z dob sovětské éry. Vůz má pouze dvoje dveře, nákladní korbu a dlouhou kapotu, kam by se bez potíží vtěsnala velká V8.
Karoserie byla rozříznuta v příčném směru v úrovni místa řidiče a následně prodloužena. Prodloužené byly též přední dveře, ty zadní pro změnu zmizely úplně. Střecha byla zkrácena a za sedadly vznikl otevřený nákladový prostor, na nějž se vejde šikmo zaparkovaný motocykl.
Také přední část prodělala rozsáhlé úpravy. Celý předek byl prodloužený a světlomety se schovaly za chromovou mřížku, která je přes celou šíři automobilu, aby motor lépe dýchal.
Pod prodlouženou přední kapotou našel své místo japonský motor s kódovým oznámením 2JZ-GE VVTi. Pod těmito znaky se ukrývá legendární 3.0 litrový šestiválec od Toyoty, který poháněl i světoznámou Supru. V tomto případně se jedná o jeho atmosférickou variantu o výkonu 169 kW (230 koní) s točivým momentem 298 N.m. Přes automatickou převodovku pohání zadní kola.
Budu se nejspíš opakovat, ale znovu se pozastavím nad tím, že takovéto přestavby nemohou vznikat u nás. I přes "zlaté české ručičky" by něco takového neprošlo na STK. A Evropská Unie za to nemůže. Stačí se podívat k našim polským sousedům, co všechno jim tam projde a co se může legálně prohánět po tamních komunikacích.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?