Internet je plný nejrůznějších přestaveb automobilů. Od ne úplně zdařilých, až po ty opravdu povedené. Dnes bych vám chtěl ukázat tu druhou. Kombinuje v sobě sovětský základ, japonské srdce a americký styl.
Na základě GAZ 3102, což je modernizovaná verze u nás svého času hojně rozšířené Volhy 24, v Novosibirsku vznikla zdařilá přestavba na pick-up ve stylu Chevroletu El Camino. Na první pohled by jste u vozu nehádali, že jako základ posloužil sedan z dob sovětské éry. Vůz má pouze dvoje dveře, nákladní korbu a dlouhou kapotu, kam by se bez potíží vtěsnala velká V8.
Karoserie byla rozříznuta v příčném směru v úrovni místa řidiče a následně prodloužena. Prodloužené byly též přední dveře, ty zadní pro změnu zmizely úplně. Střecha byla zkrácena a za sedadly vznikl otevřený nákladový prostor, na nějž se vejde šikmo zaparkovaný motocykl.
Také přední část prodělala rozsáhlé úpravy. Celý předek byl prodloužený a světlomety se schovaly za chromovou mřížku, která je přes celou šíři automobilu, aby motor lépe dýchal.
Pod prodlouženou přední kapotou našel své místo japonský motor s kódovým oznámením 2JZ-GE VVTi. Pod těmito znaky se ukrývá legendární 3.0 litrový šestiválec od Toyoty, který poháněl i světoznámou Supru. V tomto případně se jedná o jeho atmosférickou variantu o výkonu 169 kW (230 koní) s točivým momentem 298 N.m. Přes automatickou převodovku pohání zadní kola.
Budu se nejspíš opakovat, ale znovu se pozastavím nad tím, že takovéto přestavby nemohou vznikat u nás. I přes "zlaté české ručičky" by něco takového neprošlo na STK. A Evropská Unie za to nemůže. Stačí se podívat k našim polským sousedům, co všechno jim tam projde a co se může legálně prohánět po tamních komunikacích.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.