Internet je plný nejrůznějších přestaveb automobilů. Od ne úplně zdařilých, až po ty opravdu povedené. Dnes bych vám chtěl ukázat tu druhou. Kombinuje v sobě sovětský základ, japonské srdce a americký styl.
Na základě GAZ 3102, což je modernizovaná verze u nás svého času hojně rozšířené Volhy 24, v Novosibirsku vznikla zdařilá přestavba na pick-up ve stylu Chevroletu El Camino. Na první pohled by jste u vozu nehádali, že jako základ posloužil sedan z dob sovětské éry. Vůz má pouze dvoje dveře, nákladní korbu a dlouhou kapotu, kam by se bez potíží vtěsnala velká V8.
Karoserie byla rozříznuta v příčném směru v úrovni místa řidiče a následně prodloužena. Prodloužené byly též přední dveře, ty zadní pro změnu zmizely úplně. Střecha byla zkrácena a za sedadly vznikl otevřený nákladový prostor, na nějž se vejde šikmo zaparkovaný motocykl.
Také přední část prodělala rozsáhlé úpravy. Celý předek byl prodloužený a světlomety se schovaly za chromovou mřížku, která je přes celou šíři automobilu, aby motor lépe dýchal.
Pod prodlouženou přední kapotou našel své místo japonský motor s kódovým oznámením 2JZ-GE VVTi. Pod těmito znaky se ukrývá legendární 3.0 litrový šestiválec od Toyoty, který poháněl i světoznámou Supru. V tomto případně se jedná o jeho atmosférickou variantu o výkonu 169 kW (230 koní) s točivým momentem 298 N.m. Přes automatickou převodovku pohání zadní kola.
Budu se nejspíš opakovat, ale znovu se pozastavím nad tím, že takovéto přestavby nemohou vznikat u nás. I přes "zlaté české ručičky" by něco takového neprošlo na STK. A Evropská Unie za to nemůže. Stačí se podívat k našim polským sousedům, co všechno jim tam projde a co se může legálně prohánět po tamních komunikacích.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?