Ford Focus dosáhl loni nejlepších prodejních výsledků od roku 2015. Od začátku roku do konce října se těchto vozů v celé Evropě prodalo 194 700 kusů. To znamená v průměru jeden prodaný Focus každých 135 sekund.
Modelová řada Focus je nejširší v segmentu a nyní zahrnuje i crossover Active. V letošním roce dorazí nový Focus EcoBoost mild-hybrid. Zákazníci nejčastěji uvádějí jako důvod pořízení Focusu jeho vzhled, techniku a prostor.
Historicky nejširší nabídka modelu Focus pomohla Fordu navýšit meziročně tržní podíl v silně konkurenčním segmentu nižší střední třídy o 1,8 procenta.
Od otevření objednávek v červnu 2018 prodal Ford již více než čtvrt milionu nových Focusů.
„Od pětidveřového modelu po kombi, od Active až po ST – v tomto segmentu neexistuje pro zákazníky širší nabídka,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „A všechny varianty mají vynikající design i techniku.“
Dosud nejnovějším z rozsáhlé nabídky modelů, karosářských variant a motorizací je Focus Active, oblíbený i v České republice.
V letošním roce zařadí Ford do nabídky motorizací nový mild-hybridní pohon, vycházející z motoru EcoBoost se 48V elektroinstalací. Focus se díky tomu zařadí mezi čtrnáct elektrifikovaných modelů, které značka Ford plánuje uvést na evropské trhy před koncem roku 2020.
Průzkumy Fordu ukazují, že bezmála 40 procent zákazníků uvádí jako hlavní důvod pořízení Focusu design exteriéru. Dalších 20 procent se nechalo oslovit nabídkou výbavy, v níž nechybí například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznáváním dopravních značek a vedení v jízdním pruhu.
Zákazníci vyzdvihují rovněž prostornost interiéru, zejména v zadní části vozu. Prostor před koleny se mezigeneračně zvětšil o pět centimetrů a nyní patří mezi nejlepší ve své třídě.
Ford začal přijímat objednávky na nový Focus v červnu 2018, zpočátku ve výbavových liniích Titanium, ST‑Line a Vignale. Koncem roku 2018 nabídku rozšířil crossover Focus Active, inspirovaný vozy SUV.
V loňském roce představil Ford sportovní variantu Focus ST, vyvinutou oddělením Ford Performance. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 210 kW (285 k) dokáže Focus ST akcelerovat z klidu na 100 km/h za 5,7 s. Alternativně je pro tento model k dispozici vznětový motor 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW (190 k).
Sportovní vzhled ST ale oceňují i zákazníci, kteří nevyžadují tak vysokou úroveň dynamických schopností. Téměř třetina všech prodaných Focusů jsou modely ST-Line. Všechny verze modelu Focus nabízí Ford v karosářských variantách hatchback a kombi.
Od zahájení prodeje první generace v roce 1998 prodal Ford v Evropě již více než sedm milionů Focusů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?