V Německu se placení daní za CO2 pro motoristy stává realitou.
V Německu se placení daní za CO2 pro motoristy stává realitou. V Česku je situace klidnější, ale závazek snižování emisí pro celou EU minimálně o 40 % do roku 2030 oproti roku 1990 přijaly všechny státy.
Je tedy pravděpodobné, že opatření přijatá v Německu naše motoristy časem neminou. Je to logické neboť doprava produkuje pětinu CO2.
To znamená, že zejména odvětví dopravy má povinnost zlepšit klima. V Německu to řeší klimatický balíček, který byl v noci ze 16. prosince 2019 po hodinách rokování přijat, jako kompromis mezi federálními a státní vládou. Co balíček obsahuje představil Ministr financí Olaf Scholz :
Vyšší daň z vozidla s vysokým obsahem CO2Majitelé vozidel jako jsou velké SUV nebo limuzíny, zaplatí více na dani z vozidla na základě emisí CO2. Znamená to, že již od 1. ledna 2021 by registrace automobilů s emisemi CO2 vyššími než 95 g na kilometr měla mít zvýšenou daň.
Propagace elektrických automobilůZa účelem zvýšení slabé poptávky po elektrické mobilitě bude tzv. environmentální bonus prodloužen nejen do roku 2025, ale bude dokonce zvýšen.
U automobilů s čistou základní pořizovací cenou nižší než 40 000 EUR je dotace 6 000 EUR namísto předchozích 4 000 EUR. V tomto cenovém rozpětí je plánováno 45 00 EUR pro plug-in hybridní vozidla. Elektrická vozidla budou do roku 2025 rovněž osvobozena od daně z vozidel. Cílem je do roku 2030 v Německu dostat na silnice sedm až deset milionů elektrických automobilů a hybridních vozidel.
Snížená daň z firemních vozidelDaň z příjmu služebního automobilu pro soukromé použití u čistě elektrických vozidel klesne z 0,5 na 0,25 procenta z hrubé ceníkové ceny. Pro představu uživatel služebního automobilu se spalovacím motorem v hodnotě 50 000 EUR zaplatí měsíčně 500 EUR (jedno procento), u elektromobilů pouze 125 EUR.
Nabíjecí stanice, nová palivaPodpora se bude týkat také sítě nabíjecích stanic. Bude zdvojnásobeno financování infrastruktury pro nabíjení elektrických automobilů a zohlední také čerpací stanice vodíku. V budoucnu by však měly být více financovány pouze „progresivní“ biopaliva, jako jsou paliva z odpadu a zbytků.
Veřejná doprava a jízda na koleMístní hromadná doprava na kolech bude upřednostňována rozšířením cyklotras na federálních silnicích. Polovina autobusů ve městech má být do roku 2030 elektrická.
Železniční dopravaProstředky na rozšíření a novou výstavbu železniční dopravy by se měly zdvojnásobit na tři miliardy eur ročně. Existují také plány na delší nákladní vlaky.
Je velmi pravděpodobné, že podobné změny nastanou i u nás, nebo si myslíte něco jiného?
Zdroj: autobild, dpa, reuters
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.