V Německu se placení daní za CO2 pro motoristy stává realitou.
V Německu se placení daní za CO2 pro motoristy stává realitou. V Česku je situace klidnější, ale závazek snižování emisí pro celou EU minimálně o 40 % do roku 2030 oproti roku 1990 přijaly všechny státy.
Je tedy pravděpodobné, že opatření přijatá v Německu naše motoristy časem neminou. Je to logické neboť doprava produkuje pětinu CO2.
To znamená, že zejména odvětví dopravy má povinnost zlepšit klima. V Německu to řeší klimatický balíček, který byl v noci ze 16. prosince 2019 po hodinách rokování přijat, jako kompromis mezi federálními a státní vládou. Co balíček obsahuje představil Ministr financí Olaf Scholz :
Vyšší daň z vozidla s vysokým obsahem CO2Majitelé vozidel jako jsou velké SUV nebo limuzíny, zaplatí více na dani z vozidla na základě emisí CO2. Znamená to, že již od 1. ledna 2021 by registrace automobilů s emisemi CO2 vyššími než 95 g na kilometr měla mít zvýšenou daň.
Propagace elektrických automobilůZa účelem zvýšení slabé poptávky po elektrické mobilitě bude tzv. environmentální bonus prodloužen nejen do roku 2025, ale bude dokonce zvýšen.
U automobilů s čistou základní pořizovací cenou nižší než 40 000 EUR je dotace 6 000 EUR namísto předchozích 4 000 EUR. V tomto cenovém rozpětí je plánováno 45 00 EUR pro plug-in hybridní vozidla. Elektrická vozidla budou do roku 2025 rovněž osvobozena od daně z vozidel. Cílem je do roku 2030 v Německu dostat na silnice sedm až deset milionů elektrických automobilů a hybridních vozidel.
Snížená daň z firemních vozidelDaň z příjmu služebního automobilu pro soukromé použití u čistě elektrických vozidel klesne z 0,5 na 0,25 procenta z hrubé ceníkové ceny. Pro představu uživatel služebního automobilu se spalovacím motorem v hodnotě 50 000 EUR zaplatí měsíčně 500 EUR (jedno procento), u elektromobilů pouze 125 EUR.
Nabíjecí stanice, nová palivaPodpora se bude týkat také sítě nabíjecích stanic. Bude zdvojnásobeno financování infrastruktury pro nabíjení elektrických automobilů a zohlední také čerpací stanice vodíku. V budoucnu by však měly být více financovány pouze „progresivní“ biopaliva, jako jsou paliva z odpadu a zbytků.
Veřejná doprava a jízda na koleMístní hromadná doprava na kolech bude upřednostňována rozšířením cyklotras na federálních silnicích. Polovina autobusů ve městech má být do roku 2030 elektrická.
Železniční dopravaProstředky na rozšíření a novou výstavbu železniční dopravy by se měly zdvojnásobit na tři miliardy eur ročně. Existují také plány na delší nákladní vlaky.
Je velmi pravděpodobné, že podobné změny nastanou i u nás, nebo si myslíte něco jiného?
Zdroj: autobild, dpa, reuters
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?