V Německu se placení daní za CO2 pro motoristy stává realitou.
V Německu se placení daní za CO2 pro motoristy stává realitou. V Česku je situace klidnější, ale závazek snižování emisí pro celou EU minimálně o 40 % do roku 2030 oproti roku 1990 přijaly všechny státy.
Je tedy pravděpodobné, že opatření přijatá v Německu naše motoristy časem neminou. Je to logické neboť doprava produkuje pětinu CO2.
To znamená, že zejména odvětví dopravy má povinnost zlepšit klima. V Německu to řeší klimatický balíček, který byl v noci ze 16. prosince 2019 po hodinách rokování přijat, jako kompromis mezi federálními a státní vládou. Co balíček obsahuje představil Ministr financí Olaf Scholz :
Vyšší daň z vozidla s vysokým obsahem CO2Majitelé vozidel jako jsou velké SUV nebo limuzíny, zaplatí více na dani z vozidla na základě emisí CO2. Znamená to, že již od 1. ledna 2021 by registrace automobilů s emisemi CO2 vyššími než 95 g na kilometr měla mít zvýšenou daň.
Propagace elektrických automobilůZa účelem zvýšení slabé poptávky po elektrické mobilitě bude tzv. environmentální bonus prodloužen nejen do roku 2025, ale bude dokonce zvýšen.
U automobilů s čistou základní pořizovací cenou nižší než 40 000 EUR je dotace 6 000 EUR namísto předchozích 4 000 EUR. V tomto cenovém rozpětí je plánováno 45 00 EUR pro plug-in hybridní vozidla. Elektrická vozidla budou do roku 2025 rovněž osvobozena od daně z vozidel. Cílem je do roku 2030 v Německu dostat na silnice sedm až deset milionů elektrických automobilů a hybridních vozidel.
Snížená daň z firemních vozidelDaň z příjmu služebního automobilu pro soukromé použití u čistě elektrických vozidel klesne z 0,5 na 0,25 procenta z hrubé ceníkové ceny. Pro představu uživatel služebního automobilu se spalovacím motorem v hodnotě 50 000 EUR zaplatí měsíčně 500 EUR (jedno procento), u elektromobilů pouze 125 EUR.
Nabíjecí stanice, nová palivaPodpora se bude týkat také sítě nabíjecích stanic. Bude zdvojnásobeno financování infrastruktury pro nabíjení elektrických automobilů a zohlední také čerpací stanice vodíku. V budoucnu by však měly být více financovány pouze „progresivní“ biopaliva, jako jsou paliva z odpadu a zbytků.
Veřejná doprava a jízda na koleMístní hromadná doprava na kolech bude upřednostňována rozšířením cyklotras na federálních silnicích. Polovina autobusů ve městech má být do roku 2030 elektrická.
Železniční dopravaProstředky na rozšíření a novou výstavbu železniční dopravy by se měly zdvojnásobit na tři miliardy eur ročně. Existují také plány na delší nákladní vlaky.
Je velmi pravděpodobné, že podobné změny nastanou i u nás, nebo si myslíte něco jiného?
Zdroj: autobild, dpa, reuters
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.