Během uplynulého víkendu se v areálu PVA v pražských Letňanech konal již třetí ročník výstavy sportovních a závodních vozů Racing Expo. A bylo se opravdu na co dívat.
Každý ročník výstavy je, co se týče prezentovaných automobilů a motocyklů, bohatší a zajímavější. Cílem organizátorů je umožnit fanouškům rychlých kol a řvoucích motorů, lépe se seznámit se stroji, které mohou znát maximálně z televize. Ti šťastnější je mohli zahlédnout na pár vteřin, když se kolem nich prohnali na nejrůznější kolbištích, jak tuzemských, tak i světových podniků. A je jedno, zda se jedná o okruhové závody, legendy rallye nebo speciály pro nejtěžší závody planety Dakar.
Součást výstavy byla i atraktivní kolekce pěti modelů závodních vozů, kterou zapůjčilo Škoda Muzeum z Mladé Boleslavi. Další neméně zajímavé exponáty byly k vidění v expozicích k výročí 50 let značky MTX a 90 let motocyklů Jawa.
Během výstavy probíhala i dražba youngtimerů, obrazů a dalších předmětů, s tématikou týkající se automobilů a motocyklů. Výběr byl opravdu široký a mít bezedné konto, tak bych na nejeden klenot na čtyřech kolech bez váhání přihodil.
Na Racing Expo jsem dorazil na pozvání od Peugeotu, který zde měl premiéru nového závodního vozu pro rallye v podobě Peugeot 208 R2 včetně autogramiády jezdců. Hned vedle stála modrá "dvěstěosmička" ve verzi GT-line. Nedávno jsem měl možnost jezdit v Peugeotu 508 GT-line a její interiér byl snad nejhezčí, ve kterém jsem kdy seděl. Vystavená 208 GT-line měla interiér nesoucí se ve stejném duchu jako u větší sestřičky a moc se mi líbil.
V rozsáhlé fotogalerii se můžete sami podívat na malou ukázku toho, co bylo na Racing Expo k vidění.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?