Věděli jste, že 30. duben je pro milovníky automobilů Land Rover výjimečným dnem? Právě 30. dubna 1948 byl totiž na autosalonu v Amsterdamu představen Land Rover Series I, což si milovníci těchto strojů připomínají „Celosvětovým dnem Land Roveru". A při této zvláštní příležitosti se automobilka rozhodla ukázat, jak probíhá testování dlouho očekávané nové generace Defenderu.
Land Rover Defender je ikonou mezi terénními vozy, takže není divu, že automobilka svou flotilu testovacích prototypů ani v nejmenším nešetří. Během vývoje měly vozy prodělat na 45 000 individuálních testů, během kterých musely prokázat odolnost i v těch nejextrémnějších podmínkách.
Některé vozy tak zdolávaly nadmořskou výšku přes 3 000 metrů, za kterou se Land Rover vypravil do Rocky Mountains v americkém Coloradu. Došlo také na testování odolnosti za extrémních teplot. Zatímco část prototypů musela odolávat teplotám okolo +50 °C v pouštích, jiné se vypravily za polární kruh, kde panují teploty okolo -40 °C.
Dohromady měla testovací flotila urazit okolo 1.2 milionu kilometrů, z nichž většina byla nejspíš pořádně náročná. Podle webu Motor1, který na nové fotografie upozornil, však nejnáročnější test na nové Defendery teprve čeká. A to v Keňské republice.
Zde totiž působí britská nezisková organizace Tusk Trust, která se již od svého založení v roce 1990 pokouší o ochranu africké divočiny. Prototyp nového Defenderu tak čeká pravidelný souboj s terénem, který jednoduše nejde nasimulovat. Navíc bude muset převážet těžké a objemné náklady, brodit řeky a být užitečný při celé škále různorodých úkolů.
Land Rover si zkrátka při vývoji nového Defenderu neklade nízké cíle a svému stroji evidentně věří. To ostatně potvrzují i nápisy „BEST 4x4 FAR" na bocích zamaskovaných prototypů. A i když toho maskovací folie mnoho neukazuje, již nyní víme, že Defender dorazí v třídveřovém a pětidveřovém provedení. Tedy s krátkým a dlouhým rozvorem. Časem by se navíc mohlo objevit i provedení pick-up s dvoumístnou kabinou.
Na více informací si však budeme muset počkat až do premiéry, která by se mohla uskutečnit již v září tohoto roku. Zatím však zůstává otázkou, zda Land Rover využije příležitosti autosalonu ve Frankfurtu, nebo uspořádá vlastní soukromé představení.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.