Poslední generace modelu Audi A8 sice byla představena již v druhé polovině roku 2017, její pokročilé bezpečnostní technologie nás však dodnes nepřestávají udivovat. Jedním příkladem za všechny je schopnost vozu detekovat blížící se boční náraz a jedním pohybem minimalizovat jeho možné následky.
Řeč je o systéme Pro Sense Side, který je v našich očích dodnes malým technologickým zázrakem. Senzory na boku automobilu totiž neustále sledují okolní provoz a v případě hrozící kolize je vůz schopen během chvíle přizvednout inkriminovanou stranu až o 8 centimetrů.
Na první pohled to může vypadat zvláštně, ve skutečnosti se však jedná o geniální tah. Automobil tak totiž přesměruje energii nárazu do co nejnižšího místa, kde je karoserie nejpevnější. A i když může znít jako maličkost, pro posádku může těchto osm centimetrů světlé výšky znamenat zásadní rozdíl.
Rozhodně se přitom nejedná o jedinou chytrou technologii, kterou je Audi A8 vybavena. Díky nespočtu senzorů a kamer je vůz schopen řidiči pomoci vymanévrovat z úzkých prostor, nebo zabránit poškrábání drahých litých disků o obrubník.
Vyjmenováváním všech bezpečnostních a asistenčních systémů bychom nejspíš strávili skutečně dlouhou dobu, nicméně o to asi nikdo nestojí. Mnohem důležitější je totiž skutečnost, že zatímco nyní jsou podobné vymoženosti určeny pouze pro vrchol nabídky, postupem let se budou dostávat i do dostupnějších modelů, jak připomíná web Carscoops, který tento bezpečnostní systém opět připomněl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?