Nejvýstřednější supersport současnosti dostal zelenou, Apollo zahájilo výrobu Intensa Emozione

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 17. dubna 2019, 13:12 Google+

Každý rok se objeví řada ambiciozních společností, které chtějí vyrábět výstřední a samozřejmě extrémně výkonné supersporty. Většina těchto projektů však nakonec končí v propadlišti dějin a to nanejvýš s jedním prototypem. To však zřejmě nebude případ výstředního supersportu Intensa Emozione od společnosti Apollo Automobili, která oznámila začátek jeho produkce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Apollo Intensa Emozione

Apollo Intensa Emozione | foto: Apollo Automobil

Sdílejte článek

Jak totiž informoval web Carscoops, společnost Intensa Emozione oznámila ukončení vývojového procesu a zahájení omezené produkce. Ta bude omezena na pouhých 10 kusů, přičemž cena každého startuje na sumě 2.71 milionu dolarů. Tedy necelých 61,5 milionu korun. Pokud však člověk nahlédne pod karbonovou karoserii, rychle zjistí, že tahle cena dává smysl.

Automobilka Apollo totiž na vývoji vozu nešetřila a spojila se s mistry v oboru. Například zcela nové karbonové šasi pomáhaly vyvíjet společnost jako HWA AG nebo Capricorn Group. OBě přitom mají bohaté zkušenosti jak s vývojem exkluzivních supersportů, tak se stavbou závodních vozů.

Kromě šasi s karbonovým monokokem navíc Intensa Emozione dostala i pomocný rám nebo deformační prvky vyrobené z lehkých ale pevných materiálů používaných v motorsportu. Díky tomu tento silniční vůz dokonce splňuje i náročné bezpečnostní požadavky FIA LMP2 určené pro závodní speciály. Není se však příliš čemu divit, neboť společnost Capricorn Group stavěla šasi i pro Porsche 919 Hybrid, které vyhrálo v Le-Mans.

Na vývoji se výraznou měrou podílela i společnost HWA AG, která se proslavila především díky speciálu Mercedes-Benz CLK GTR. Podle informací Carscoops hrála společnost zásadní roli například při vývoji speciálních výklopných dveří, nebo při vývoji karbon-kevlarové palivové nádrže, která je integrována přímo do šasi.

V oblasti bezpečnosti je vítaným prvkem i integrovaný systém protipožární ochrany, který by měl po manuální aktivaci ochránit kabinu i motorový prostor před plameny. Oproti původnímu konceptu, který byl představen již v roce 2017, měla společnost zapracovat i na aerodynamice. Potěší však zachovaný výfuk se třemi koncovkami, který vydává úžasné zvuky.

zdroj: youtube.com

O pohon se stará 6.3 litrový atmosferický motor Ferrari F12, který nabízí výkon přes 770 koní a točivý moment 760 Nm. Podle některých dřívějších prohlášení společnosti by však mělo být možné motor naladit až na více než 1 000 koňských sil. O zastavení se standardně starají karbon-keramické brzdiče Brembo, pro řidiče toužící po častých výletech na okruh jsou však připraveny i klasické ocelové brzdy AP Racing.

Vytisknout

Diskuze: Nejvýstřednější supersport současnosti dostal zelenou, Apollo zahájilo výrobu Intensa Emozione

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Lexus LM

Lexus se vrhá do světa prémiových minivanů, nepřehlédnutelné LM však nabídne…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud