Audi slaví velké úspěchy v čtenářské anketě „Allradauto des Jahres 2019“ (Vůz roku 2019 s pohonem všech kol). Modely Q2, Q5, A6 allroad quattro a výhradně elektricky poháněné Audi e-tron zvítězily ve své třídě. Audi se tak stalo nejúspěšnější značkou ankety.
„Ze čtyřnásobného vítězství máme velkou radost, protože potvrzuje naše rozsáhlé kompetence v oblasti pohonu všech kol quattro, získané mnohaletým vývojem,“ říká Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti Audi, odpovědný za technický vývoj. „Mimořádně hrdí jsme na ocenění modelu Audi e-tron. S naším elektricky poháněným SUV jsme přenesli pohon všech kol do éry elektrické mobility, a stanovili tak nová měřítka v oblastech ovladatelnosti, trakce a aktivní bezpečnosti.“
Redakce časopisu „AUTO BILD Allrad“ nabídla svým čtenářům v anketě „Allradauto des Jahres 2019“ celkem 211 modelů 43 značek, rozdělených do deseti kategorií. V každé kategorii vozidel mohli čtenáři udělit hlas jednomu svému favoritovi. Ve třídě „Terénní vozy a SUV do 35 000 eur“ se mezi 34 konkurenty prosadilo Audi Q2 ziskem 8,5 procenta hlasů. Jednalo se o nejvíce obsazenou kategorii. O třídu výš, s pořizovací cenou od 35 000 do 50 000 eur, se o hlasy čtenářů ucházelo 29 modelů. Zvítězilo Audi Q5, které obdrželo 6,7 procenta hlasů.
Téměř dvouprocentního náskoku před konkurentem na druhém místě dosáhlo Audi A6 allroad quattro* ve třídě „Crossovery s pohonem všech kol“. Oblíbený model allroad značky Audi si na své konto připsal pozoruhodných 13,99 procenta odevzdaných hlasů. Výrazné bylo také vítězství modelu Audi e-tron* v kategorii „Hybridní a elektrické vozy s pohonem všech kol“. Mezi 24 konkurenty obdrželo elektrické SUV se čtyřmi kruhy 8,65 procenta hlasů.
Sportovní SUV vyšší třídy je na každé nápravě poháněno jedním elektromotorem. Elektrický pohon všech kol pracuje díky tomu s mimořádnou precizností a pohotovými reakcemi. Hnací síla je mezi obě nápravy rozdělována zcela variabilně v závislosti na aktuálních provozních podmínkách. K změnám přitom dochází během zlomků sekundy.
Audi e-tron používá ve většině jízdních situací především elektromotor na zadní nápravě, aby byla zaručena nejvyšší účinnost. V případě potřeby přenáší elektrické quattro větší část hnací síly na přední nápravu. Zejména při nízké adhezi, například na sněhu, se skvěle uplatní výjimečné vlastnosti elektrického SUV v oblasti jízdní dynamiky.
„AUTO BILD Allrad“ je nejprodávanějším časopisem o automobilech s pohonem všech kol v Evropě. Čtenářskou anketu organizuje od roku 2002. Ocenění byla předána v budově vydavatelství Axel Springer Haus v Berlíně. Čtyřnásobné vítězství značky Audi navazuje na její dosavadní úspěchy v této čtenářské anketě. Jen v uplynulých deseti letech stanulo na nejvyšším stupni 17 modelů značky, z toho již třikrát A6 allroad quattro. Model Q5 má na svém kontě již jedno vítězství z roku 2017.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.