Trojnásobný úspěch ve čtenářské anketě „Allradautos des Jahres“ (Automobily 4×4 roku) německého motoristického časopisu Auto Bild Allrad si v letošním ročníku připsala značka Škoda. Kromě tradičního SUV Škoda Kodiaq 4x4 získal ocenění i Superb 4x4 a Octavia Scout.
Už podesáté získal renomované ocenění Superb 4×4, tentokrát jako nejlepší importovaný vůz v kategorii osobních vozů s pohonem všech kol do 40 000 eur. Octavia Scout zvítězila již popáté mezi importovanými vozy v kategorii Crossoverů s pohonem všech kol. Kodiaq 4×4 si zajistil první místo mezi importovanými vozy ve skupině terénních vozů a SUV do 35 000 eur.
Velké SUV značky Škoda získalo v anketě čtenářů nejprodávanějšího evropského časopisu titul mezi importovanými vozy už při svém debutu v roce 2017. Český výrobce automobilů tak pokračuje v dlouholeté sérii úspěchů v této anketě.
Anketa „Allradautos des Jahres“ (Automobily 4×4 roku) se letos konala už po osmnácté. Čtenáři vybírali online své favority od 4. ledna do 1. února 2019 mezi 211 modely v deseti kategoriích. Z oceněných modelů české značky dosáhla s 9,97 % hlasů nejlepšího výsledku vlajková loď Superb ve verzi 4x4. Pro model Octavia Scout s pohonem všech kol hlasovalo 8,18 % čtenářů. Kodiaq 4x4 přesvědčil 7,80 % všech hlasujících.
Vozy Škoda s pohonem všech kol mají dlouhou tradici. První prototypy vyvinula česká automobilka už koncem třicátých let minulého století. Moderní úspěšná historie pohonu všech čtyř kol ve vozech Škoda začala v roce 1999 modelem Octavia Combi 4×4. Od té doby vyrobila Škoda více než 700 000 těchto vozů. Stále rostoucí zájem o verze modelů s pohonem všech kol se stal důvodem rozšiřování jejich nabídky v posledních čtyřech letech. Škoda dnes nabízí pohon 4×4 pro SUV Karoq a Kodiaq a také pro modely Octavia a Superb.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.