Scénáristé Top Gearu nás poslední dobou nepřestávají udivovat. Po několika opravdu nebezpečných sprintech, ve kterých hrozila aktérům nedobrovolná koupel nebo srážka, totiž následují souboje ve sprintu poměrně neobvyklých aut. A po nedávném souboji ostrých sedanů s hybridním sporťákem přichází na řadu souboj nadupaného SUV, ostrého hatchbacku a tradičního řidičského sporťáku.
Na závodní trati Top Gearu se totiž proti sobě postavily hned tři vozy, které už by toho nemohli mít méně společného. Tím prvním je extrémně výkonné a luxusní SUV Mercedes-AMG G63, tím druhým ostrý hatchback Audi RS3 a třetím účastníkem je klasický sporťák Porsche Cayman GTS, který se dá považovat za symbol klasického auta pro nadšené řidiče. Kdo však vyhraje, pokud se rozhodnete uspořádat pouze závod ve sprintu?
Pokud jste začali přemýšlet pouze mezi Audi a Porsche, musíme vás hned zastavit. Mercedes-AMG je sice luxusní SUV, ale současně ukrývá pod kapotou pořádné stádo koní. Jeho 4.0 litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly totiž dokáže nabídnout až 585 koní a 850 Nm točivého momentu, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/z za 4.5 sekundy.
Audi RS3 je sice nejmenší, její výkon však také nelze podceňovat. Tahle kapesní raketa totiž ukrývá pod kapotou 2.5 litrový přeplňovaný pětiválec, který je schopen nabídnout až 400 koní a 480 Nm. Navíc má stejně jako Mercedes pohon všech kol, díky čemuž zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 4.1 sekundy.
Posledním vozem na startovní čáře je pak Porsche Cayman GTS, které má pod kapotou 2.5 litrový plochý čtyřválec s turbem, který poskytuje 365 koní a 420 Nm točivého momentu. To je sice ze všech nejméně, ovšem v kombinaci s převodovkou PDK to stále stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4.1 sekundy. Majitelé manuálů si budou muset vystačit s 4.6 sekundami.
Porsche je ze všech tří vozidel nejlehčí, Audi naopak nejlevnější. Mercedes je pak v tomto závodě za skutečného Goliáše - váží totiž přes 2.5 tuny a jeho cena je ve srovnání s Porsche více než dvojnásobná. A Audi RS3 byste si mohli koupit dokonce 3x.
Kdo ovšem zvítězí v závodu na 1/4 míle? K všeobecnému překvapení se do čela závodu okamžitě vyhoupne Mercedese, který však brzy dostihne Audi a závod nakonec zvítězí. Porsche dorazí do cíle až s překvapivým odstupem. Pokud by se ale na trati objevila zatáčka, pravděpodobně by bylo všechno jinak. Každopádně kdo z vás čekal podobný výsledek?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?