Publikace „Kronika Škoda Auto“ mapuje inspirativní a dynamický vývoj jedné z nejstarších automobilek světa v období 1895–2018. Reprezentativní dílo vychází v české, anglické a německé verzi. Od počátku května bude dostupná v prodejně Škoda Muzea a ve firemním eshopu.
„Třísvazková ´Kronika Škoda Auto´ je rozsáhlé dílo o společnosti Škoda Auto, sbírka jedinečných příběhů o vášni pro automobily a techniku, která položila základ našeho dnešního úspěchu,“ říká Jens Katemann, vedoucí oddělení komunikace společnosti Škoda Auto, a dodává: „Čtenáři mají šanci seznámit se se zásadními modely 124 let trvající historie mladoboleslavské automobilky a mnoha fascinujícími příběhy o české vynalézavosti, touze po dobrodružství, odvaze a schopnosti Škodováků vyjít i z těžkých časů ještě silnější.“
„Kronika Škoda Auto“ je výsledkem více než roční práce odborného týmu. Hlavní autor textu Zdeněk Vacek i spoluautoři Lukáš Nachtmann, Michal Velebný a Vítězslav Kodym přinášejí čtenářům bezpočet zajímavých příběhů, historických milníků včetně sportovních úspěchů či vzrušujících dálkových jízd, progresivních konstrukčních řešení, ale i statistických dat z období 1895–2018. Tedy od založení dlouhodobě úspěšného společného podniku průkopníky cyklistiky Václavem Laurinem a Václavem Klementem až k transformaci společnosti Škoda Auto od výrobce automobilů k poskytovateli komplexních mobilních služeb.
Celkový rozsah tří svazků knihy „Kronika Škoda Auto“ činí 528 stran. Kronikářským stylem formulované, chronologicky řazené texty doplňuje 705 často unikátních fotografií. První svazek publikace sleduje vývoj společnosti v období 1895–1945, tedy kompletní etapu pod značkou Laurin & Klement i navazující období po jejím začlenění do plzeňského koncernu Škoda. Druhý svazek je věnován vývoji po zestátnění podniku (1946–1990) a třetí mapuje dynamický rozvoj globálně aktivní značky Škoda v rámci koncernu Volkswagen (1991–2018).
„Kronika Škoda Auto“ vychází ve třech jazykových verzích: české, anglické a německé. Cena všech tří jazykových verzí je pro český trh jednotná, činí 1101 Kč (včetně DPH). Zájemcům bude publikace k dispozici od počátku května 2019 v obchodě Škoda Muzea a ve firemním eshopu s možností vyzvednutí u autorizovaných zástupců Škoda Auto.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.