Když automobilka Volkswagen představila v roce 2014 koncept Golf R400 o výkonu 400 koní, všem se nám tajil dech. Kvůli skandálu s aférou Dieselgate byl projekt nakonec uložen k ledu, nicméně podle nejnovějších spekulací ze zahraničí se zdá, že si v automobilce opět začínají pohrávat s myšlenkou na podobně extrémní hot-hatch.
Podle informací webu Autocar si vedení automobilky pohrává s myšlenkou představit v osmé generaci modelu Golf i extrémně výkonný model, který by mohl konkurovat rivalům jako je třeba chystaný Mercedes-AMG A45. Novinka by mohla nést označení Golf R Plus a svým způsobem by se mohlo jednat o následovníka konceptu R400.
Co se osmé generace VW Golf týče, na vrcholu nabídky by měl opět stanout model s označením R, pod jehož kapotou bude ukryt 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu cca 320 koní. Všem je ale jistě dobře zřejmé, že tenhle motor umí nabídnout i mnohem více.
To právě připomíná i koncept R400 z roku 2014, který měl nabídnout 400 koní a 450 Nm točivého momentu. Později pak použila stejnou pohonnou jednotku i Audi, která z ní ve svém konceptu Audi Quattro Sport dokázala získat až 4714 koní. Projekt R400 byl nakonec kvůli skandálu Dieselgate zastaven, nicméně jak minulý rok naznačil Frank Welsch, šéf vývoje, automobilka znovu začíná model zvažovat.
Pokud by projekt nakonec dostal zelenou, pravděpodobně by 400 koní pod kapotou doplňoval i pohon všech kol a sedmistupňový automat DSG. Jak navíc upozorňuje web Carscoops, technici ve Volkswagenu by mohli dát hlavy dohromady a nabídnout i tzv. Drift mode, kterým se chlubí u svých hot-hatchů třeba Ford a který by mělo dostat i připravované AMG A45.
Pokud by tedy Golf R Plus dostal zelenou, jistě by to bylo neskutečně zábavné a úchvatné auto. Otázkou však je, jestli se ho vůbec někdy dočkáme. Josh Capito, šéf divize R, totiž v nedávném rozhovoru prohlásil, že Golf s výkonem 400 koní zatím není na pořadu dne. Navíc jsme si jisti, že protlačit podobný model ve vedení automobilky by také nebylo nic snadného. Zvláště v dnešní době škrcení emisí a masivní elektrifikace.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.