Styl nazývaný automobilkami SUV kupé se v Číně poslední dobou stal hitem a podobné vozy připravuje snad každá tamní automobilka. Nejnovějším přírůstkem je hranatý vůz od menšího výrobce Changfeng, který si zřejmě vzal inspiraci u slavnějšího automobilu.
Changfeng motors je menší čínský výrobce, který začínal montáží licencovaných verzí Mitsubishi Pajero pod vlastní značkou. Ty mířily z velké části vládním agenturám a také armádě, po odkoupení Changfengu automobilkou GAC však nastaly výrazné změny v nabídce. Dnes Changfeng nabízí pod značkou Liebao, do angličtiny překládané trochu podivně jako Leopaard, vedle starého Pajera druhé generace i řadu docela pohledných SUV a pick-upů.
Nejnovějším přírůstkem bude SUV kupé, které se do nabídky snaží zařadit snad každá čínská automobilka. Leopaard se lehce inspiroval u Lamborghini Urus, zejména zepředu tak nové čínské SUV zaujme podobně hranatou stylizací. Nejde však o vyloženou kopii, což dokazuje i pohled na zbytek vozu. Zejména linie bočních oken je naprosto odlišná, třetí okno se táhne až po úplný okraj D sloupku. Také na zádi proběhla jen lehká inspirace, z čehož vznikla zajímavá kombinace světel ve tvaru C a mohutného spoileru pod zadním oknem.
Interiér by překvapivě mohl připomenout spíše moderní Peugeoty, zejména klavírem ovládajícím displej infotainmentu na středovém panelu. Velmi podobný je také tvar voliče jízdních režimů, volant i poloha přístrojového štítu jsou však už tradiční.
Pod kapotou budou pravděpodobně pracovat nepříliš výkone benzínové jednotky o objemu 1,5 litru a 2,0 litru, které Leopaard montuje do všech svých spalovacích modelů. Vzhledem k tlaku na elektrifikaci, kvůli kterému už i malá automobilka jako Leopaard začala montovat elektrický pohon do svých SUV, se nějaké formy elelktrifikace nejspíše dočká i nové kupé.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.