Ačkoliv je vůz na úvodní fotce v naprosto tragickém stavu, někteří z vás v něm nejspíš dokázali poznat ikonické Porsche 356. Tenhle kousek z roku 1952 však bude potřebovat skutečně rozsáhlou renovaci - a to nejspíš do posledního šroubku. I přesto si za něj prodejce neváhá říci téměř 1.9 milionu a zkušenému kupci by se mohla tato investice vyplatit.
Inzerát na eBay, na který upozornil web Carscoops, skutečně nelze přehlédnout. Už na první pohled téměř zdevastované Porsche má totiž u možnost „Koupit hned" cenovku 82 500 dolarů. Tedy těžko uvěřitelných cca 1.9 milionu korun. Vyplatí se však podobně investice do ikony v takto zoufalém stavu?
Z původní barvy Fish Silver Grey, na které byly ve správném světle vidět i odlesky modré barvy, totiž bohužel moc nebylo. Koroze pokryla prakticky všechny panely exteriéru, kola i nosné části. Motor je nefunkční a na voze chybí spousta drobností, včetně původních znaků Porsche nebo originálních zadních světel.
Vůz měl mít od 70. let jediného majitele, nicméně ani to mu evidentně nezaručilo tu správnou péči. Pokud byste totiž čekali, že alespoň interiér zůstal zachovalý, musíme vás zklamat. Veškeré čalounění je poničené, všude se objevuje koroze a skrze podlahu je na některých fotkách vidět na zem.
Aby se tohle Porsche ještě někdy rozběhlo, bude potřebovat skutečně dlouhou a náročnou renovaci, která rozhodně nebude laciná. Ostatně už jen shánění chybějících dílů může být během na dlouhou trať. Jak jsme navíc naznačili, vůz bude potřebovat kompletně rozebrat do posledního šroubku, neboť ani jeho nosné části nejsou v nejlepším stavu. A rozběhnutí motoru, který nejspíš roky stál a poddával se zubu času, bude také pořádná výzva.
Nicméně pokud by se případnému kupci podařilo vůz perfektně zrenovovat a přitom udržet náklady na uzdě, stále by mohl na voze vydělat. V minulosti už se totiž na trhu objevilo hned několik Porsche 356, u kterých cena dokonce překonala hranici 200 000 dolarů, tedy cca 4.6 milionu korun.
Dá se navíc předpokládat, že v budoucnu už cena podobně raritních a ikonických vozidel, jako je třeba Porsche 356, už jen poroste.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.