Epizoda, ve které se Mr. Bean prohání ulicemi Londýna na střeše svého zeleného Mini, patří k legendám celého seriálu. Napadlo vás však někdy, zda by se tento experiment dal úspěšně realizovat i mimo televizní obrazovky? Odpověď se na vlastní kůži rozhodl vyzkoušet populární mechanik a YouTuber MasterMilo.
Mezi motoristickou komunitou stále populárnější YouTuber Master Milo se v posledních týdnech s oblibou věnuje projektům, ke kterým ho prostřednictvím komentářů inspirují jeho fanoušci. A tentokrát si vybral skvělé téma: Napodobit legendární jízdu Mr. Beana na střeše automobilu.
Ovšem zatímco Mr. Bean k tomuto účelu využil své typické zelené Mini, Master Milo vytáhl svůj experimentální Opel Corsa, na kterém už nějaký ten pokus realizoval. Základem bylo umístit na střechu dostatečně pohodlné křeslo, které bylo ke střeše přiděláno několika vruty.
Poté bylo potřeba vyřešit ovládání, což sice v seriálu vypadalo jednoduše, ovšem realita byla o něco krušnější. Zatímco ovládání plynu a brzdy pomocí smetáků a násad zahradního nářadí se dalo zprovoznit jen s pomocí stahovacích pásků, plechových svorek a tzv. gumicuků, řízení vyžadovalo větší zásah.
Původní řešení s lanem připevněným oběma konci k volantu se ukázalo být naprosto nefunkční. Kutil proto sáhl po starém ráfku kola, které pomocí kovových stahovacích pásků připevnil na volant. Kolem ráfku pak omotal lano, na dveře přivařil vodící oka a lano si přetáhl přes křeslo na střeše.
Posledním, co zbývalo vyřešit, byl samotný rozjezd. Zatímco seriálová postava k tomu použila plechovku s barvou na laně, Milo musel být kreativnější. Plechovka totiž nedokázala spojkový pedál dostatečně stlačit a s autem by tak nebylo možné se rozjet stejně, jako v seriálu. Místo plechovky tak nakonec padla volba na kus starého prkna na laně, které bylo zapřené mezi sedačkou a pedálem.
Jak můžete z videa vidět (doporučujeme zapnout titulky s automatickým anglickým překladem), Milo se snažil využívat pouze věci, které se dají koupit v běžném železářství, případně normálním hobbymarketu. Výjimkou budiž nanejvýš svářečka a některé další použité nářadí.
A co testovací jízda? Ta proběhla na uzavřeném okruhu, kde si nevšední automobil vedl překvapivě dobře. Z bezpečnostních důvodů sice v kabině zůstal ještě jeden člověk, jeho zásahy do řízení však evidentně nebyly potřeba.
Po odstranění prkna ze spojkového pedálu se automobil s lehkým pocukáváním rozjel kupředu a bez problému zatáčel, akceleroval i brzdil. A zatímco jezdec v kabině byl z jízdy poněkud zděšený, Milo měl na střeše pocit, že má vše naprosto pod kontrolou. A protože jízda dopadla dobře, dá se celý experiment považovat za úspěšný!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?