S extrémně výkonnými SUV se v posledních letech roztrhl pytel. Řada automobilek tímto konceptem původně pohrdala, ovšem enormní zájem zákazníků nakonec přiměl ke stavbě SUV či crossoveru i tradiční výrobce zejména sportovních vozidel, jako Aston-Martin, Lamborghini nebo Ferrari.Klub výjimečných by se však měl brzy rozrůst ještě o jednoho hráče - a to ze země vycházejícího slunce.
Jak informoval web TheDrive, automobilka Lexus by údajně měla pracovat na novém výkonném crossoveru, který by měl dorazit v roce 2020. Jeho hlavním konkurentem by se mělo stát údajně Lamborghini Urus, oproti kterému by měl Lexus nabídnout vyšší výkon a překvapivě i nižší cenu.
Novinka, která by se měla stát jednou z vlajkových lodí automobilky, má vycházet z konceptu LF-1 Limitless, který se poprvé světu představil na jaře, jak uvádí japonský web Spyder7. Základní model by měl být poháněn 3.5 litrovým motorem V6 twin-trubo z modelu Lexus 500, který nabídne výkon 424 koní. Motor by navíc měl být schopen spolupráce s dvojicí elektromotorů, díky čemuž by mohl nabídnout ještě vyšší výkon a současně i lepší ekonomiku provozu.
Ve hře je i extrémně výkonná varianta s označením F, pod jejíž kapotou by měl být stejný 4.0 litrový twin-turbo motor V8, jaký se očekává pod kapotou výkonného Lexusu LC F. Pod kapotou SUV by motor mohl být naladěn na výkon cca 670 koní, čímž by mohl o cca 20 koní překonat i Lamborghini Urus.
Výkon však není to jediné, s čím by mohl Lexus zabodovat. Očekávaná cena hotového produkčního modelu LF-1 F, pokud ho tak tedy můžeme nazývat, by se mohla pohybovat okolo 150 000 dolarů, tedy cca 3,4 milionu Kč. Na Lamborghini Urus však musí mít zájemci našetřeno cca 200 000 dolarů, tedy cca 4,5 mil. Kč.
Jakým směrem se však nová vlajková loď automobilky vydá se dozvíme nejspíš až v roce 2020, kdy by měla proběhnout premiéra. V následujícím roce by pak model mohl dorazit na trh.
Web TheDrive zkoušel kvůli novému modelu kontaktovat přímo automobilku, ta však zopakovala svou zásadu nezveřejňovat žádné informace ohledně potencionálních modelů. Nejspíš si tak budeme muset na oficiální zprávy ještě pár měsíců počkat.
Do té doby ale můžeme sledovat alespoň hlavního konkurenta, Lamborghini Urus, které čeká „zkouška ohněm." Když totiž automobilka nový model představovala, hovořila o něm jako o prvním supersportovním SUV. Nikdo však stále nezná jeho čas na slavném německém Nürburgring, kde před časem zazářil Mercedes-AMG GLC 63S. Ten zde totiž zajel nový traťový rekord mezi SUV a to s časem 7:49.4.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?