Škoda chystá velké změny, nahradí emoce důraz na praktičnost?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. listopadu 2018, 12:16 Google+

Mladoboleslavská automobilka si ve světě dokázala vybudovat výrobce praktických a prostorných automobilů, které přináší řadu funkčních řešení. To se ostatně odráží i v jejím sloganu „Simply Clever," který by se však mohl spolu s vývojem automobilového odvětví změnit spíše na „Simply Surprising." Co si pod tím představit? To vysvětlil Oliver Stefani, současný šéfdesignér automobilky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Vision RS

Škoda Vision RS | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Škoda je v současnosti známá hlavně jako výrobce praktických a funkčních automobilů, ovšem do budoucna by se k těmto klíčovým bodům měl přidat ještě minimálně jeden: emoce. Jak podle webu AutoExpress uvedl Oliver Stefani, v budoucnu by se mohla značka zaměřit na emoce proudící k zákazníkům skrze design, eleganci a komfort.

Současné motto automobilky „Simply Clever," by se tak brzy mohl vyvinout v „Simply Surprising." Jak totiž Stefani prozradil, přidání emocí k tradičním hodnotám Škody, kterými jsou funkčnost a praktičnost, umožní automobilce dostat se na novou úroveň.

„Díky emocím můžete lidi k něčemu inspirovat a obecně jich více oslovit," dodává Stefani. „Design je často tím nejdůležitějším důvodem, proč se rozhodneme koupit či nekoupit konkrétní vůz." Přáním šéfdesignéra by tak měla být evoluce vedoucí k automobilům s „chytrým podhodnocením," namísto ostentativních modelů. „Nejsme luxusní, nejsme prémioví, ale můžeme být elegantní a stále překvapující."

Prvním vozem, který by měl ukázat nový přístup v praxi, by se měla stát Škoda Scala. Konkurent modelů jako Ford Focus nebo Volkswagen Golf se nám představil již v podobě konceptu Vision RS, se kterým by měl sdílet řadu prvků. K těm nejvýraznějším by měla patřit zejména nová maska, které bychom se měli dočkat i u dalších modelů.

Současný prvek mladoboleslavského designu, kterým jsou ostře řezané hrany odkazující na tradici českého křišťálu, by mohl být u nových modelů upraven a v některých budoucích generacích i zcela předělán. Změn se dočká i interiér vozidel Škoda, přičemž budoucnost má ukázat opět model Scala.

img-responsive

Ve voze Škoda Scala bude mít premiéru nový koncept interiéru, pro který je charakteristická nová přístrojová deska a vysoko umístěný centrální displej | foto: Škoda Auto

Interiér nových modelů by měl lépe odrážet design jejich exteriéru. Designéři se budou opírat například o hrany přední kapoty, které inspirovaly okolí palubního systému. Ten by tak nyní měl nabídnout i prostor pro opření ruky, což má usnadnit jeho ovladatelnost a zlepšit spolupráci, jak uvádí AutoExpress.co.uk.

Jedna z designových novinek, která byla potvrzena již dříve, je jméno automobilky umístěné na zadních dveřích vozu. Nápis Škoda tak nahradí tradiční logo okřídleného šípu. Hlavním důvodem k této změně je přitom čínský trh. „V Evropě jsou loga dobře známá," uvedl Stefani, „ale v Číně bohužel ne. Když jsme se tedy zeptali, zda by pro ně byl nápis Škoda užitečným, byli nadšení. Vypravili jsme se tedy do našeho muzea abychom zjistili, zda se něco takového objevovalo již v minulosti - a našli jsme řadu příkladů. Jedná se tedy o něco z naší historie, co můžeme přenést z minulosti do budoucnosti."

Vytisknout

Diskuze: Škoda chystá velké změny, nahradí emoce důraz na praktičnost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Bentley Empress II Coupe z produkce londýnské karosárny Hooper je skutečná vzácnost

Bentley Empress II Coupe: Ztělesnění silniční jachty podle módy devadesátých let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud