Společnost stojící za stavbou projektu Bloodhound SSC, unikátního stroje údajně schopného pokořit rychlost 1000 mil v hodině, se dostala do potíží. Pokud totiž chcete překonávat rychlostí rekordy, potřebujete kromě znalostí, odvahy a vhodných prostor i obrovskou kupu peněz. Právě extrémní náklady jsou totiž jedněmi z největších nepřátel překonávání rychlostních rekordů, se kterými se nyní bude muset vypořádat i projekt Bloodhound.
Situace dospěla tak daleko, že společnost Bloodhound Programme Ltd. oficiálně vstoupila do správy společnosti FRP Advisory, která ji tak nyní bude řídit. Stejná společnost přitom poměrně nedávno převzala i administrativu závodního týmu Force India F1.
Podle vyjádření na webových stránkách společnost potřebuje získat 25 milionů liber, aby se mohla pohnout kupředu a svůj projekt dokončit. Již nyní přitom společnost získala podporu několika významných investorů, kteří chtěli pomoci s vytvořením nového pozemního rychlostního rekordu. Mezi nimi byl například známý výrobce hodinek Rolex, výrobce automobilů a leteckých motorů Rolls Royce nebo britské ministerstvo obrany.
Hlavním cílem projektu byl pokořit současný pozemní rychlostní rekord, který má hodnotu 763.035 mil za hodinu, tedy cca 1228 km/h. Kromě toho však chtěli Britové posunout nový rekord za hranici 1000 mil v hodině, tedy přes 1600 km/h. Správci projektu navíc tvrdí, že cíle je stále možné dosáhnout během 10 měsíců, tedy pokud se podaří rychle získat potřebné finance.
Andrew Sheridan, jeden ze správců, popsal situaci následovně: „Bloodhound je skutečně přelomovým projektem, který už si stihl vybudovat celosvětovou publicitu a navíc inspiroval novou generaci talentovaných lidí zabývajících se vědou, technologiemi, inženýrstvím či matematikou v Británii i ve světě. Vstoupení do správy poskytne trochu volného prostoru k nadechnutí a možnosti najít sponzora, který zajistí financování, impuls a odborné znalosti potřebné k posunutí projektu vpřed."
Sheridan navíc poznamenal, že požadovaná částka není zas tak extrémní, jak by se mohlo na první pohled znát. Investice, kterou Bloodhound SSC potřebuje, je totiž podstatně méně, než kolik by stálo „dokončit sezónu Formule 1 na posledním místě."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?