Kim Čong-un, vůdce KLDR, se před několika dny sešel s americkým ministrem zahraničních věcí, kterým je Mike Pompeo. Předmětem jejich debat měly být detaily týkající se ukončení severokorejského jaderného programu, ovšem to je pro nás, jakožto motoristický server, téma víceméně nezajímavé. Mnohem zajímavější je ale stroj, ve kterém severokorejský vůdce na setkání přijel. I přes řadu sankcí a upadající ekonomiku totiž vyměnil svůj Mercedes Pullman za aristokratický Rolls-Royce Phantom.
Severokorejští vůdci měli vždy slabost pro Mercedesy, což Kim Čong-un podědil. Ať už se vydával na cesty po své domovině, nebo na některou z nedávných zahraničních cest, vždy se vozil ve své obrněné limuzíně Mercedes-Benz Pullman Guard, která je postavena na základech Mercedesu S600 modelového roku 2012.
O Kimovi se ale všeobecně ví, že má velkou slabost a zájem nejen o auta, ale také o letadla. To se ostatně ukázalo i během nedávného setkání s americkým prezidentem Donaldem Trumpem, na které si Kim nadšeně prohlížel americkou prezidentskou limuzínu, které se zlidověle říká The Beast, tedy bestie.
A protože většina světových státníků v nedávných měsících přesedlala na nové stroje (prezidenti Ruska, Číny i USA), rozhodl se zřejmě i Kim, že je na čase zařadit do své flotily nový stroj. A jeho premiéra se uskutečnila právě během setkání s Pompeem, na které severokorejský vůdce dorazil na červeném koberci, zatímco za jeho zády se vyjímaly nezaměnitelné tvary Rolls-Royce Phantom.
Mnoho lidí si přitom pokládá otázku, jak je něco takového vůbec možné. Na KLDR je totiž uvaleno mnoho sankcí, mezi nimiž nechybí embargo na dovoz luxusního zboží, mezi které vozy RR bezpochyby patří. Státní ekonomika navíc rozhodně není v nejlepší kondici, ba naopak. I přesto se ale v rozpočtu na nový stroj pár milionů našlo.
Web The Drive navíc spekuluje, že odhalení vozu během setkání s Pompeem rozhodně nebylo náhodné. Pravděpodobně se mělo jednat o počin severokorejské propagandy, která chtěla ukázat neefektivnost sankcí a vzdor KLDR, která se jimi nenechá zahnat do kouta a stále si může dovolit pro svého vůdce nové stroje.
Does Kim Jong un also like Rolls Royce? He may not be able to buy Mercedes Benz parts due to UN sanctions😂😂😂 pic.twitter.com/D3Y0DwHzb7
— Opendprk.org (@opendprk) 8. října 2018
Některé země, jako například Čína nebo Rusko, navíc v reakci na relativně nedávné zlepšování vztahů na korejském poloostrově ze svých sankcí polevili. Od té doby se také výrazně zlepšilo Kimovo vnímání ve světě a navíc se měl zvýšit i počet turistů, kteří KLDR navštívili. A brzy by se k nim dokonce měli přidat i experti na jadernou energetiku, kteří by měli sledovat severokorejské odstoupení od vývoje jaderných zbraní.
Zpátky ale k novému vozu, kolem kterého panuje ještě jedna záhada - je pancéřovaný? Kim se totiž o svou bezpečnost z pochopitelných důvodů dost stará a ve světě navíc existuje několik společností, které dokáží vyrobit z Phantomu doslova pojízdnou pevnost.
Jednou z nich je i společnost Mutec, která spolupracuje přímo s automobilkou a pro luxusní limuzínu nabízí extrémní ochranu na úrovni VR7. Na první pohled rozdíl nepoznáte, ovšem jak ukazuje video z testování - takto upravený Rolls by měl přežít i projížďku přes frontu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?