Elektrifikace probíhá ve všech automobilkách světa a mladoboleslavská Škoda Auto není výjimkou. Prvním hybridním modelem z její produkce by se již v příštím roce měla stát vlajková loď Superb, kterou bude následovat oblíbené SUV Kodiaq. V roce 2020 se očekává první čistě elektrický model z kategorie SUV a o rok později by mohla dorazit první hybridní Škoda s označením RS, kterou by se měla stát Octavia.
Právě nová generace Škody Octavia v provedení RS by se totiž podle šéfa výzkumného a vývojového oddělení mohla stát dalším dobrým kandidátem na elektrifikaci. Jak uvádí web Motor1, Christian Strube se měl s touto informací svěřit v tomto týdnu během rozhovoru pro britský magazín Autocar.
Právě čtvrtá generace modelu Octavia by měla být skvělým kandidátem pro hybridní pohon. Strube jmenoval zejména modely RS, neboť by díky hybridním motorům nabízely skvělý kompromis mezi udržitelností a výkonem.
V současnosti se předpokládá, že čtvrtá generace modelu RS by měla svým výkonem překonat současnou generaci, jejímž nejvýkonnějším zástupcem je model RS 245 s 2.0 litrovým přeplňovaným benzínovým motorem o výkonu 245 koní a 370 Nm.
Hybridní pohonné ústrojí by nové generaci samozřejmě přidalo na váze, ovšem tento problém by mohla částečně kompenzovat nová generace šasi MQB, která má více využívat lehčí materiály. Díky dostupnosti točivého momentu již v nízkých otáčkách by navíc nová Octavia RS mohla z 0 na 100 km/h akcelerovat výrazně rychleji než současná Octavia RS245, které to trvá 6.6 sekundy.
Jakékoliv podrobnější informace o pohonném ústrojí pro novou generaci Škody Octavie RS jsou zatím samozřejmě tajné, ovšem podle Autocaru by se mohlo jednat o výrazně vylepšenou pohonnou jednotku, která by se měla již v příštím roce představit pod kapotou hybridního Superbu. O něm navíc Strube pronesl, že by mohl mít víceméně stejnou konfiguraci, jako v současnosti vystavovaný koncept Vision RS, který je k vidění na pařížském autosalonu.
Pod kapotou Vision RS je přitom ukryt přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 15 litru, který je kombinovaný s elektromotorem. Výsledný výkon se má pohybovat okolo 180 kW, tedy cca 245 koní. Informace o hodnotách točivého momentu však nebyly zveřejněny.
Strube navíc zmínil, že by časem rád viděl i RS variantu plánovaného nástupce modelu Rapid. Kromě toho se také hovoří o možnosti návratu Fabie RS a v budoucnosti bychom se měli dočkat i plně elektrického modelu s označením RS.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.