Na letišti v tureckém Istanbulu se nedávno odehrál jeden z nejpodivnějších závodů tohoto roku. Na startovní čáře se totiž vedle sebe postavilo soukromé letadlo, armádní stíhačka F-16, vůz Formule 1, Superbike Kawasaki H2R, závodní Tesla Model S P100D a pár dalších sportovních automobilů.
Závody mezi elektromobily a běžnými sporťáky už jsme viděli mnohokrát, stejně jako srovnání akcelerace závodních motorek a závodních automobilů. V minulosti už se dokonce objevil i závod Formule 1 s armádní stíhačkou, ovšem ještě nikdo nepostavil všechny tyto stroje na jedno závodní pole.
Jak se ovšem již krátce po startu ukázalo, jednalo se o závod především mezi čtyřmi stroji. Již od začátku byla jasným kandidátem na vítěze závodní motorka Kawasaki, ovšem slušné naděje měla i stíhačka F-16 nebo vozidlo Formule 1. O závodní Tesle už jsme sice také psali, ovšem jaké výsledky předvede během tohoto závodu nejspíš nikdo netušil.
Hned po odstartování se vedoucí role ujala závodní motorka, které sekundovala závodní Tesla. Pilot formule 1 musel chvíli bojovat s trakcí, ovšem jakmile se jeho kola konečně pevně přilepila k asfaltu, vyrazil plnou rychlostí na stíhací jízdu motocyklu. Tesla se tak pomalu propadala, ovšem i tak je potřeba smeknout, jak se držela.
U videa, které publikoval web Motor1 nebo Global News, upozorňuje mnoho lidí na skutečnost, že stíhačka se odlepila od země poměrně pozdě, čímž se připravila o možnost nabrat vyšší rychlost. Ostatně v jiných soubojích, kde jsme viděli porovnávání sil letadla s auta, zvedali piloti své stroje dříve a nenechávali jezdcům příliš mnoho prostoru k úspěchu.
Konečně pořadí však bylo Kawasaki H2R, vůz Formule 1, stíhačka F16 a závodní Tesla se umístila na čtvrtém místě. Zajímavostí však je, že ačkoliv se motorka držela celou dobu na přední pozici, v závěru závodu ji od rivala v podobě Formule jedna dělilo jen 0.04 sekundy.
I to ale stačilo k tomu, aby si vítězství připsal závodní jezdec Kenan Sofuoglu, který je bývalým vítězem v závodní sérii Supersport World Championship.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?