Podle každoročního průzkumu spolehlivosti magazínu What Car? se Lexus stal celkově nejspolehlivějším výrobcem vozů na britském trhu, a to ve srovnání 31 značek, 159 modelů a deseti různých automobilových tříd.
V průzkumu za rok 2018 byla vozidla rozdělena do dvou skupin: vozy staré 1-4 roky a 4 roky a více. Všechny automobily bez rozdílu však byly podrobeny kritickému zkoumání více než 18 tisíc britských motoristů, kteří byli dotazováni na osobní zkušenost s vlastnictvím automobilu za posledních 12 měsíců.
Průzkum magazínu What Car? se zaměřuje na spolehlivost automobilů v nejrůznějších oblastech, jako jsou mechanické součásti, karoserie nebo prvky výbavy. Účastníci průzkumu jsou rovněž dotazováni na to, jak dlouho byly jejich vozy mimo provoz při čekání na odpovídající opravu a jaké náklady byly s takovou opravou spojeny. Zjištěné výsledky mají různé bodové ohodnocení podle závažnosti a dopadů případných poruch.
Při zohlednění výsledků v obou kategoriích dle stáří vozu pak redakční tým magazínu What Car? potvrdil, že nejspolehlivější značkou z hlediska dlouhodobého vlastnictví je Lexus, v čele s hybridním hatchbackem CT.
Ředitel společnosti Lexus UK Ewan Shepherd k tomu uvedl: „Jsme velice hrdí na nesmírně pečlivý vývoj a špičkové výrobní standardy uplatňované u každého z našich vozů. Kvalita a zákaznická spokojenost jsou základem nabídky značky Lexus, a tak je úžasné slyšet, že tyto výhody pociťují i naši zákazníci.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?