Když automobilka Range Rove představila model Evoque se stahovací střechou, řada lidí to brala jako úlet, který zůstane na trhu osamocen. Jenže pak Volkswagen oznámil plány na stavbu modelu T-Roc kabriolet, který by měl na trh dorazit v roce 2020. Pomalu se tak vytváří nový trend, kterého se chytila i Kia. Ze svého sedmimístného Santa Fe totiž vyrobila pravděpodobně první a jediný čtyřdveřový kabriolet pro sedmičlennou posádkou na základě SUV.
Naprosto jedinečný stroj je možné spatřit zatím pouze v Austrálii, kde se občas pohybuje v okolí Sydney. Ještě než začnete doufat, že se jedná o zkušební testy před zahájením produkce, musíme vás zklamat. Nejedná se totiž o koncept ani před-produkční vůz.
Stavba vozu vlastně ani nezačala jako příprava kabrioletu. Australské zastoupení Hyundai totiž odřízlo střechu ze sedmimístného Santa Fe (modelový rok 2019) jen kvůli natáčení reklamního spotu pro místní televizi. Jedině díky odstranění střechy totiž bylo možné natočit interiérové detaily a všechny tři řady sedaček.
Jakmile filmování skončilo, zaparkovalo australské zastoupení automobilky jedinečný kabriolet do garáží pod svou centrálou. A zde by vůz pravděpodobně zůstal skryt před zraky veřejnosti navěky, kdyby o možnost jeho vyzkoušení nepožádali lidé z australského motoristického magazínu CarAdvice.
Jelikož vůz nebyl schválen pro provoz na pozemních komunikacích, pravděpodobně ani neočekávali, že by odpověď mohla být pozitivní. Automobilka však s jejich nápadem souhlasila a sedmimístné Santa Fe Cabriolet z garáží opět vytáhla. Celé natáčení však muselo probíhat na tajném místě mimo veřejné silnice.
A jak auto fungovalo? Prý až překvapivě dobře. Odstraněním střechy přišla karoserie o svou tuhost, přesto auto zvládalo zatáčení i nerovnosti celkem dobře. Pokud by ale vůz měl jít do produkce, bylo by zapotřebí na tuhosti výrazně zapracovat. Také ochrana před počasím a větrem během jízdy nebyla zrovna prémiová. Vůz totiž postrádal střechu a čelní sklo ochránilo jen posádku v první řadě.
Kromě pár nedostatků byl ale vůz plně vybaven. V interiéru nechybělo nastavení ventilace pro třetí řadu sedadel, druhá řada měla nastavitelný sklon opěráku a sedačky řidiče a spolujezdce byly vyhřívané i odvětrávané. Pod kapotou byl ukryt 2.2 litrový čtyřválcový diesel o výkonu okolo 200 koní, což sice není pro kabriolet zrovna zajímavá volba, přesto dokázal udělit vozu slušnou dynamiku.
A jaký je váš názor na podobný stroj? Chtěli byste něco podobného parkovat v garáži? Nebo alespoň potkávat na ulicích?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.