BMW M GmbH rozšiřuje nabídku vysokovýkonných modelů segmentu Sport Activity Vehicle (SAV) a Sports Activity Coupé (SAC). Mimořádně sportovní charakter, který je typický pro všechny automobily BMW, bude předán dalším dvěma modelům BMW X, jejichž vývoj byl již zahájen.
V průběhu závodního víkendu DTM na okruhu Nürburgring (7. – 9. září 2018), podstoupily prototypy BMW X3 M a BMW X4 M testovací jízdy na okruhu. Tím pádem se zamaskované předprodukční prototypy poprvé veřejně ukázaly tam, kde se jejich dynamické jízdní vlastnosti ukáží v nejlepší formě. Nürburgring je tradičním místem, kde se završuje finální testování a ladění specifických M úprav, mezi něž patří hnací soustava, podvozek a aerodynamika.
Díky velkým nasávacím otvorům vpředu, M specifickým prvkům pro optimalizovanou aerodynamiku a výfukovému systému se čtyřmi koncovkami, integrovanými do zadního nárazníku, vykazovaly tyto vozy již v počáteční fázi vývoje charakteristické prvky modelů BMW M. Technologickým vrcholem BMW X3 M a BMW X4 M je nově vyvinutý vysokootáčkový řadový šestiválec s technologiemi M TwinPower Turbo.
Součástí procesu vývoje je specifické ladění pohonu všech kol BMW M xDrive, který byl poprvé představen v novém BMW M5. Tato technologie je připravena také v modelech BMW X3 M a BMW X4 M s cílem zajistit nepřetržitý a na dynamiku zaměřený přenos hnací síly na všechna čtyři kola.
Další M specifický vývoj inteligentního pohonu všech kol zaručuje maximální trakci a bezztrátové rozdělení točivého momentu pro dosažení extrémně dynamických jízdních vlastností. Ve spolupráci s M aktivním diferenciálem zadní nápravy se dynamika zatáčení, agilita a přesnost jízdních vlastností BMW X3 M a BMW X4 M posouvají na úroveň, které žádný z přímých konkurentů nedosahuje.
„BMW X3 M a BMW X4 M s jejich M specifickými výkony ve svém segmentu nastavují měřítka v oblasti dynamiky,“ uvedl Frank van Meel, prezident BMW M GmbH.
Vývojem nejnovějších modelů se BMW M GmbH opět posouvá do dalšího automobilového segmentu. BMW X3 M a BMW X4 M umožňují vůbec poprvé zažít mimořádný výkon, agilitu a preciznost také v kategorii automobilů SAV a SAC prémiové střední třídy. BMW M GmbH s novými a obzvláště atraktivními koncepty vozidel i nadále pokračuje v úspěšné strategii dynamického růstu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.