Audi R8 si v obou generacích získala slušnou popularitu, nad budoucností populárního sporťáku však dlouho visel otazník. Podle posledních informací se však zdá, že třetí generace se nakonec dočkáme, tentokrát už ale bez 5.2 litrového atmosferického motoru V10, který by mělo nahradit pořádné stádo elektrických koní.
Podle informací, které uveřejnil web AutoCar, by se nové generace Audi R8 měla inspirovat nedávno prezentovaným konceptem PB18 e-tron. Pod jeho kapotou se mělo ukrývat 764 elektrických koní, které měly Audi vystřelit z 0 na 100 km/h za dvě sekundy a ručička tachometru by přestala stoupat až u rychlosti 300 km/h.
Už tohle zní skvěle, produkční Audi R8 třetí generace by však měla umět ještě víc. Podle prvních informací by totiž elektrické motory pod její kapotou měly být schopny vygenerovat až 1000 koní, které budou na asfalt přenášet všechna čtyři kola. Nová R8 by se tak rázem dostala do vybrané společnosti nové generace Tesla Roadsteru či Rimacu C_Two.
Po přísunu těchto informací se však nabízí otázka, proč se automobilka rozhodla pro tak drastickou změnu koncepce modelu R8. Na jednu stranu chápeme vzestup elektromobilů zaměřených na brutální výkony, a snahu Audi být v čele této změny, na druhou stranu to však působí poněkud unáhleně.
Pokud by se totiž tyto spekulace potvrdily, stala by se R8 pravděpodobně prvním čistým elektromobilem ze svých konkurentů. Ostatní automobilky sice také cítí potřebu přidávat pod kapotu elektrické koně, všechny se ale chystají vydat směrem hybridních motorů. To platí například pro nástupce McLarenu 720S, Lamboghini Huracan nebo Ferrari 488 GTB, jejichž příchod je plánován na začátek příštího desetiletí.
Ještě před příchodem nové Audi R8 se na trhu samozřejmě objeví celá paleta nových elektromobilů značky Audi, mezi nimiž nebude chybět e-tron Sportback a e-Tron crossover. Po této dvojici se očekává příchod modelu z produkce Audi Sport, kterým by měl být E-tron GT - alternativa k Porsche Taycan.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.