Pokud máte možnost usedat za volant výkonného vozu, je téměř jisté, že se dříve nebo později pokusíte otestovat, co všechno vlastně dokáže. K takovým experimentům by však měly sloužit závodní okruhy, nebo opuštěná letiště. Dvaadvacetiletý mladík za volantem Dodge Challenger Hellcat si však za své hřiště vybral dálnici.
Co si budeme povídat, většina milovníků automobilů má ráda rychlost a občas si rádi dopřejeme svižnou jízdu na silnicích, které dobře známe a víme, co můžeme čekat. Prohánět se ale v noci na veřejné dálnici rychlostí 318 km/h, to už je čirý a hlavně pořádně nerozumný hazard.
Přesto se něco takového stává a jedním z posledních případů, na který upozornila televizní stanice ABC 11, se odehrál v Severní Karolíně. Zde se totiž dvaadvacetiletý William Jefferson, hrdý majitel vozu o výkonu 707 koní, rozhodl pod rouškou tmy vyzkoušet, co všechno vlastně jeho vůz dokáže. A z nepochopitelných důvodů se přitom nechal natočit. Záznam se ale dostal na YouTube a Jefferson teď kvůli němu má pořádný problém.
Na záznamu je totiž dobře vidět, jak Jefferson překračuje maximální povolenou rychlost na dálnici Wake County US-1 a to až o 209 km/h. Kromě toho navíc záznam zachycuje jeho jízdu rychlostí 160 km/h v zóně s max. povolenou rychlostí 64 km/h a vidět můžeme i záběr na budíky ukazující rychlost 198 mil za hodinu, tedy cca 318 km/h. Navíc si Jefferson neodpustil ani nějaké to driftování.
Video s divokou jízdou se nakonec dostalo i k policistům z dálničního oddělení North Carolina State Highway Patrol, kterým ho poslala neznámá osoba jako součást stížnosti na Jeffersonovo chování za volantem.
Jefferson navíc nebyl pro policisty žádným neznámým - již dříve byl zatčen a obviněn z pouličního závodění a bezohledné jízdy, jinak má ale trestní rejstřík čistý. Co mu hrozí teď však nevíme.
Snad jako všichni milovníci rychlé jízdy, i my rozumíme Jeffersonově chuti vyzkoušet limity vozu. Jeho chování na veřejné silnici a ještě k tomu v noci už je ale dalece za hranou. Zvládnout chování vozu při takové rychlosti si vyžaduje obezřetné a zkušené řidiče, ovšem nikdo nedokáže předvídat chování ostatních lidí na dálnici. Proto vás snažně prosíme, rozhodně takové chování nenapodobujte.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?