Mnoho lidí o budoucnosti Tesly stále pochybuje, Elon Musk si však navzdory všem problémům udržuje optimismus a proto se nebojí ani naznačit své plány na příští roky, mezi kterými nechyběl ani nový a podstatně dostupnější elektromobil, jehož cena by se mohla pohybovat okolo 25 000 dolarů, tedy cca 560 000 Kč.
Tesla má sice stále problém naplnit poptávku po nových Modelech 3, Musk už přesto vyhlíží zářnou budoucnost, která by mohla přinést řadu nových možností i nových produktů. O tom a ještě mnoha dalších zajímavých tématech se Elon Musk rozpovídal v interview se známým Youtuberem jménem Marques Brownlee, který se zaměřuje právě na novinky ze světa technologií.
Nejvýraznější představitel automobily se mimo jiné rozpovídal o snaze vyrovnat se tradičním americkým značkám a touze po představení ještě dostupnějšího vozu. K tomu má však automobilka stále ještě daleko. Jak ostatně upozorňovalo mnoho ekonomických a technologických odborníků, Tesla musela investoval do Modelu 3 obrovské výdaje, ve srovnání s nimiž je prodejní cena nejlevnějšího Modelu 3 spíše úsměvná.
Tím se však Elon Musk nenechává rozhodit a během rozhovoru naznačil, že pokud by se lidé v Tesle skutečně velice snažidi dodržet rozpočet na stavbu vozu za 25 000 dolarů, cca 560 000 Kč, do tří let by mohl být hotový. I tak ale existuje řada faktorů, kvůli kterým si na podobně laciný elektromobil značky Tesla ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Jedním z největších problémů automobilky je její stáří. Oficiálně totiž otevřela dveře v roce 2003, první vůz vyrobila až po pěti letech a další 4 roky trvalo, než se z úpravce Lotusů stala nezávislou automobilkou na výrobu čistě elektřinou poháněných vozidel. Domácí konkurence už má přitom staletou konkurenci.
Celý automobilový průmysl je navíc silně konkurenční prostředí, kde se chyby neodpouští a každá snaha o přínos něčeho nového a unikátního není laciná ani snadná. Tesla přitom vtrhla na trh s čistě elektrickými modely, dlouho sázela převážně na automatizovanou výrobu a celá struktura podniku spíše než automobilku připomíná softwarový konglomerát. A specifika má i samotný prodej.
Tesla totiž jako jedna z mála odstřihla mezičlánek v podobě různých dealerství a místo toho prodává vozy sama. Na vozy přitom nenabízí žádné slevy a pro každého platí stejná pravidla - dokonce i Musk si tak měl pořídit svou Teslu zcela klasickým způsobem.
Musk navíc prozradil, že Tesle se v současnosti příliš nedaří zvládat více projektů současně. V budoucnosti by však mělo dojít k nápravám, díky kterým bude automobilka schopna vyvíjet a produkovat více automobilů současně. V současnosti se však soustředění pouze na vývoj novinek v podobě nové generace Roadsteru, Semi a Pick-up.
Samotný elektromobil za 25 000 dolarů navíc bude záležet i na samotném vývoji technologií. Musk v rozhovoru několikrát přirovnává současnou situaci na poli elektromobilů k vývoji mobilních telefonů. Ty první byly ohromné, drahé a moc toho nevydržely. Během 40 se však situace dramaticky změnila. A nějak podobně by to zřejmě mělo vypadat i se světem elektromobilů a automobilkou Tesla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?