Mladoboleslavská automobilka se většinou snaží působit jako výrobce především praktických modelů, které zastanou úlohy v rodině i ve firmě. I mezi Škodovkami se však dá najít pár ostrých modelů, které ale automobilka prezentuje docela jinak. To ostatně ukazuje nový spot, se kterým se nejostřejší Octavia dokonce zapsala do Guinessovy knihy rekordů.
S automobily se dá vytvořit či překonat celá řada zajímavých světových rekordů. V minulosti už jsme ostatně o několika z nich i psali, ovšem to, co nyní předvedla Škoda se svojí nejostřejší Octavií RS 245, se naprosto vymyká jakýmkoliv žebříčkům.
Pro svůj neotřelý pokus ukryla automobilka do svého nejostřejšího kombíku instruktora bojových umění jménem Markus Haas, který čekal připraven pod otevřeným střešním oknem. Atypickou trojici pak uzavřela soutěžní lukostřelkyně Laurenc Baldauff, která se účastnila i Olympijských her.
A o co vlastně šlo? Zatímco Octavia nabírala rychlost, lukostřelkyně se připravovala vystřelit na terč. Svůj šíp však vypustila až v momentě, kdy ji míjela červená Octavia, z jejíhož střešního okna již vykukoval Markus Haas. A právě ten pak během jízdy dokázal rukou chytit vystřelený letící šíp.
Něco takového by s normální Octavií nebylo možné a tak není divu, že automobilka nasadila svůj vůbec nejvýkonnější model, který pod kapotou ukrývá 2.0 litrový přeplňovaný motor o výkonu 245 koní (180 kW) a s točivým momentem 370 Nm. V kombinaci s šestistupňovým automatem nebo 7-stupňovým automatem pak vůz dokáže pokořit hranici 100 km/h během 2 sekund.
Působivému pokusu byla dokonce přítomna i zástupkyni Guinessovy knihy rekordů, díky které rekord rozhodně nezmizí a nebude zapomenut. Doma však nic takového rozhodně nezkoušejte. Existuje totiž velké riziko, že místo chycení by vám šípl rukou jen proletěl. A to by nebylo hezké ani příjemné.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?