Když vám povíme jméno Cassius Marcellus Clay Jr., většina z vás pravděpodobně nebude mít tušení, o kom mluvíme. Když ale řekneme jméno Muhammad Ali, každý si vybaví legendárního sportovce, který bývá často označován za nejlepšího boxera všech dob. Věděli jste ale, že se tenhle drsňák rád proháněl malým roadsterem Alfa Romeo?
Box je drsný sport a tak by mnozí očekávali, že boxeři budou jezdit pouze okázalými a drsnými vozy. Muhammad Ali však určitou dobu parkoval ve své garáži i stylová italský roadster, který nyní zamířil do aukce.
Ali si pořídil svou Alfu Romeo Spider z roku 1976 jako nový vůz v dealerství European Imports ve městě Lake Forest - kousek od Chicaga. V jeho vlastnictví se však vůz příliš dlouho neohřál, neboť ho nakonec věnoval svému dobrému příteli, který s ním byl vůz kupovat a který Alfu vlastnil až dodnes.
Jméno přítele a současného vlastníka vozu není nikdy oficiálně uvedenou, ovšem součástí aukce vozu bude i kniha „Running with the Champ: My Forty-Year Friendship with Muhammad Ali," ve které má být Alfa Romeo několikrát zmíněna a jejímž autorem je Tim Shanahan. Nedivili bychom se tedy, kdyby právě on byl tím tajemným prodejcem.
Ať už ale vůz patří komukoliv, rozhodně celou dobu nestál pod plachtou jakožto investice, neboť na jeho tachometru svítí nájezd přesahující 80 000 mil, tedy cca 129 000 kilometrů. Pod kapotou je ukryt podélně uložený 2.0 litrový motor spojený s pětistupňovou převodovkou, stříbrný lak vypadá zachovale a uvnitř vozu je elegantní černý interiér doplněný dřevěnými doplňky. Působivým detailem je pak kalifornská registrační značka „ALIBEE2."
Informaci o odhadované / minimální ceně podává aukční web Barrett-Jackson pouze na vyžádání, takže ji bohužel neznáme. Pokud bysta ji však chtěli zjistit, můžete se za vozem vydat na aukci, která se bude konat příští měsíc v Las Vegas.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?