Motoristický pořad The Grand Tour, v jehož čele stojí slavná trojice moderátorů Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, se těší na britských obrazovkách možná až překvapivé popularitě. Podle nedávného výzkumu se totiž ukázalo, že ve sledovanosti je předběhl pouze jediný pořad, kterému se navíc konkuruje jen velice špatně.
Britská vládní agentura Ofcom, která je pověřena správou pro vysílací, telekomunikační a poštovní služby ve Velké Británii, uveřejnila data, podle kterých se stala druhá sezona motoristického pořad The Grand Tour vůbec druhou nejčastěji streamovanou show na britských televizích.
Motoristický pořad, kterým provází slavné trio moderátorů, odvysílal svou první sezónu prostřednictvím služby Amazon Prime v roce 2016 a v roce minulém následovala sezóna druhá. Amazon se musel během vytváření pořadu pořádně plácnout přes kapsu, ovšem tahle investice se zřejmě vydařila. Ještě před vysíláním první sezóny totiž Amazon získal velké množství nových předplatitelů, kteří přišli právě kvůli Grand Tour.
První sérii sledovalo celkem 27 % všech předplatitelů služby Amazon Prime, druhá série už ale byla o 5 % slabší. Amazon však nezveřejnil přesná čísla sledovanosti, takže pokud se například mezi sezónami počet odběratelů zvýšil, celková sledovanost nemusela nijak výrazně poklesnout.
Pokud vás ale zajímá, jaký pořad se dostal ještě před The Grand Tour, zřejmě budete překvapeni. Byl to totiž letitý sitcom Friends, tedy Přátelé. Ačkoliv byla první epizoda odvysílána již před 24 lety a poslední před 14, popularitě seriálu to nijak neubralo. Rozdíl mezi Přáteli a Grand Tour byl totiž téměř dvojnásobný.
V současnosti se pracuje již na třetí sérii, jejíž datum premiéry zatím nebylo oznámeno. Všeobecně se však počítá s přelomem listopadu a prosince, kdy byly zveřejněny i předchozí epizody. Velkou otázkou však zůstává, zda se Amazon rozhodne investovat i do dalších sérií. Mezi lidmi ze štábu totiž údajně kolují různé informace a nikdo si zatím není ničím jistý.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?