Ministerstvo dopravy dnes uvedlo, že počítá se zmenšením povinné výbavy vozidel. Z té by tak konečně mohly vypadnout některé zbytečnosti zbytečnosti, které nám dosud jen zabíraly místo v kufru. Některé změny se navíc dotknout i lékárniček, u kterých už nás nebude muset trápit expirační lhůta.
Z výbavy pro klasické automobily by tak vypadly například náhradní pojistky a náhradní žárovky. A na tom rozhodně není nic špatného, neboť jak praxe ukazuje, řada obyčejných motoristů si s výměnou svépomocí mnohdy neporadí a vůz raději svěří do nejbližšího servisu. S rozvojem moderních technologií svícení, jako jsou xenonové a LED světlomety, navíc pozbývají žárovky smysl.
Ze seznamu povinného vybavení by pak dále mohl vypadnout i zvedák, klíč na matice a náhradní kolo. To však platí pouze pro automobily, které jsou 1. vybaveny pneumatikami umožňujícími nouzové dojetí a současně jsou schopny defekt indikovat (systém TPMS), případně 2. pro vozidla vybavená prostředky k bezdemontážní opravě umožňující nouzové dojetí (spreje, sady na opravu), nebo 3. vozidla se zajištěnou asistenční službou.
Po konzultacích s ministerstvem zdravotnictví pak ministerstvo dopravy navrhuje vyloučit z lékárniček trojcípý šátek, náplast s polštářkem, plastovou roušku a nůžky, které se podle ministerstva dopravy příliš často nevyužívaly. Navíc by měly odpadnout i starosti s expirací lékárniček, ve kterých nakonec zůstane jen obvaz hotový s 1 polštářkem, obvaz hotový s 2 polštářky, náplast hladká (cívka), obinadlo škrtící pryžové, rukavice pryžové (latexové) a isotermická folie o rozměrech min. 200 x 140 cm.
Ministr dopravy Dan Ťok v tiskové zprávě uvádí „Vozit povinně v autě žárovky nebo pojistky už je v současnosti zbytečné, u nových aut řidiči stejně nechávají výměnu světel na servisu. Stejně tak po domluvě s ministerstvem zdravotnictví jsme se rozhodli, že pro první pomoc postačí lékárnička bez roušky, nebo náplastí s polštářkem a už jí nebude nutné měnit kvůli expiraci.“
Zbytek povinné výbavy pak zůstává beze změn. Pokud se podaří výše zmiňované změny obhájit na legislativní řadě vlády, pak se počítá s jejich zavedením do praxe již od 1. října tohoto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?