Většina řidičů se na víceproudých silnicích obává zejména pokuty za rychlou jízdu, na pozoru by se však měli mít i řidiči, kteří stále ještě nepochopili, že levý pruh je určený pro rychleji jedoucí řidiče. Pokud se totiž tato nesourodá dvojice v levém pruhu střetne, mohou z toho vzejít velice vážné následky. Na mnoha místech se tak rozhodl tento nebezpečný zlozvyk skutečně tvrdě pokutovat.
V rozmezí od 1. do 27. července tohoto roku zastavila a pokutovala státní policie z amerického Idaho celkem pět řidičů, přičemž dva z nich si odnesli pokutu 90 dolarů (1 996 Kč) za porušení nově zavedeného zákona, který se vztahuje k blokování levého dálničního pruhu.
Jak informoval web The Drive, stát Idaho zavedl počátkem minulého měsíce nové nařízení, podle kterého nesmí řidiči v levém pruhu cestovat pod zákonem předepsanou rychlostí, která je pro daný úsek dálnice stanovena. Za jízdu přesně předepsanou rychlostí se však řidiči v levém pruhu postihu bát nemusí.
Úsměvné však je, že během měsíce, kdy policisté pokutovali dvojici řidičů za příliš pomalou jízdu, se místním policistům podařilo zadržet cca 2 495 řidičů, kteří rychlost naopak překračovali. Kolik bylo rozdáno pokut či varování však policisté nezmiňují.
„Pokud se řidiči pohybují v levém pruhu pomalu, může to vést k nehodám a tragédiím," uvedl poručík Shawn Staley ze státní policie Idaho v rozhovoru pro Idaho Press. „Je to otravné pro většinu motoristů," dodává Stanley. „A pokud vidíme problém, nebo nebezpečnou situaci, rozdáváme pokuty."
Zákaz pomalé jízdy v levém pruhu vydalo v současnosti cca 45 z celkem 50 amerických států. Většina států se ale do této skupinky připojila až relativně nedávno. Například stát Tennesse v roce 2016 a Oklahoma v roce 2018.
Mnohem zajímavější však je, s jakými řidiči se tammí policisté setkávají. Zatímco v Oklahomě padlo během prvních tří měsíců okolo 60 pokut, v Idahu vydali během prvního měsíce jen dvě. Nejhorší situace je ale stejně ve Washingtonu, kde bylo v roce 2016 zastaveno za blokování levého pruhu přes 16 000 řidičů.
Navzdory stále aktivnějším policistům však pokuty nejsou tím nejlepším důvodem, proč se vyhýbat pomalé jízdě v levém pruhu. Tento nešvar je totiž skutečně nebezpečný a ne nadarmo se levému pruhu říká pruh rychlý. Je totiž určen k předjíždění.
A ačkoliv se v současnosti bavíme jen o USA, upřímně by nám snad ani nevadilo, kdyby policisté upozorňovali na tento nešvar a řešili ho častěji i u nás.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?