Když se mají novopečené matky poprvé vzdálit na delší dobu od svých dětí, často bojují s obavami, jak na tom jejich potomek zrovna je. Právě taková starostlivost ovšem pomohla matce 3 měsíčního dítěte zachránit mu život. Stačila ji k tomu přitom jen jedna fotografie a jedna krátká zpráva.
Jednatřicetiletá Rebecca Tafaro Boyer z amerického státu Tennessee se měla vůbec poprvé vzdálit na delší dobu od svého tříměsíčního syna Williama, kterého měl mít tou dobou na starost její manžel David. Kvůli neutichajícím obavám o syna se však s manželem domluvila, že jí bude každou hodinu psát, co zrovna dělají.
Když tedy odešla na svou směnu do dětské nemocnice St. Jude Children's Research Hospital, dostávala v pravidelných intervalech od svého manžela zprávy. V jedné z nich ale byla i fotografie jejich syna v dětské autosedačce, neboť měl s otcem absolvovat nějaké pochůzky po městě.
Novopečená matka si však na fotografii všimla, že sedačka s jejím synkem měla povolené bezpečnostní popruhy a že spona přes hrudník dítěte byla umístěná příliš nízko. „Když jsem se na ten obrázek podívala, došlo mi, že v té sedačce není v bezpečí," uvedla Boyer pro magazín People. „Poslala jsem mu jen krátkou zprávu: Hej, dej do pořádku tu dětskou sedačku. A on to udělal - naštěstí."
Zhruba za 15 minut totiž Rebecca dostala od manžele Davida zprávu, že měl dopravní nehodu. Poté, co David odbočoval na křižovatce doleva, do něj totiž nabouralo auto. A jejich vůz skončil na odpis. David však uposlechl radu Rebeccy a ještě před cestou svému synovi upravil popruhy, takže jejich dítě nehodu přečkalo bez úhony.
David ale skončil o něco hůř - během nehody totiž utrpěl několik zranění, včetně vícenásobné zlomeniny nohy a vykloubení několika prstů na nohou. Jejich dítěti pak bezesporu zachránila život správně upnutá dětská sedačka. Ostatně jak prostřednictvím The Drive uvádí organizace Safe Kids Worldwide, správně zvolená a ukotvená sedačka se správně upnutým dítětem může snížit riziko smrti dítěte až o 71 %.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?