Segment rychlých hatchbacků si stále drží svou popularitu, za což vděčíme zejména Volkswagenu, Fordu a Renaultu. Jak to ale vypadá v segmentu menších vozů? Mezi tzv. nákupními taškami se v posledních letech objevil celá řada zajímavých a hlavně rychlých vozů. který z nich si však zaslouží pomyslnou korunu?
Mezi standardními ostrými hatchbacky se vždy o první místo rvaly modely jako Volkswagen Golf GTi, Ford Focus RS a v posledních letech si o pozornost říkal i Renault Megane R.S.. V segmentu menších automobilů se však také vyklubalo několik ostrých novinek, které doslova křičí o pozornost.
O velký srovnávací test, alespoň co se akcelerace týče, se pokusil známý britský motoristický redaktor Mat Watson z YouTube kanálu CarWow, kterému nejsou podobné testy nijak cizí. Na své oblíbené letiště tak sezval eskadru rychlých nákupních tašek, ve které se nacházel Ford Fiesta ST, VW Polo GTI, Toyota Yaris GRMN, Peugeot 208 GTI a Mini John Cooper Works.
V této pětici by si svého favorita našel nejspíš každý, ovšem největší pozornost byla upírána zejména na malého ale dravého Yarise GRMN a také na nový Ford Fiesta ST, jehož přeplňovaný 1.5 litrový tříválec produkuje přes 200 koní a akceleraci z 0 na 100 km/h slibuje za 6.5 sekundy.
První disciplínu, kterou byl sprint na 1/4 míle (402 metru) ovládl Yaris GRMN, jehož řidič měl nejrychlejší reakci, což bylo v kombinaci s nízkou váhou a vysokým výkonem rozhodující. na druhém místě se celkem jistě držel Mini JCW a třetí místo patřilo Fiestě následované Golfem a Peugeotem.
V druhém testu se vozy rozjížděly k závodu z rychlosti 48 km/h na druhý rychlostní stupeň. Zde ukázalo svou sílu Mini, které bylo ze všech nejvýkonnější. Na druhém místě se držel Yaris a třetí příčku si pro sebe urvalo Polo GTI. Za ním následovala Fiesta a Peugeot.
Ačkoliv se hvězdami závodu stal Yaris a Mini, žádné z testovaných aut nebylo pomalé - ba naopak. Je však smutnou realitou, že Yaris GRMN byl vyroben pouze v omezeném množství, které zmizelo z nabídky automobilek krátce po uvedení modelu na trh.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?