Pokud hledáte extrémní off-road, který se dokáže vypořádat i s těmi nejnáročnějšími podmínkami světa, pravděpodobně se váš výběr zúží na pár modelů, mezi kterými bude excentricky zářit Mercedes-Benz G500 4x4². Tento skvostný stroj s třícípou hvězdou v terénu nemá slabin, ovšem žít s ním ve městě může být poměrně náročné.
O tom se na vlastní kůži přesvědčil poněkud excentrický lyžař a milovník automobilů Jon Olsson, který už nás v minulosti překvapil několika bizarními kreacemi, mezi kterými nelze nezmínit například Rolls-Royce v tzv. sněžném maskování, který nesl na střeše speciální nosič s přídavnými svítilnami, jet-surfem a kanystry s palivem.
Roll-Royce šel však poměrně rychle z domu a na jeho místě se objevil právě výše zmíněný Mercedes-Benz G500 4x4². Stroj se zvýšeným a zesíleným podvozkem, extrémním výkonem, obřími terénními pneumatikami a uzávěrkami diferenciálů, který zdobily desítky kusů různého příslušenství od terénu.
Tím se Jonovi zřejmě velice zamlouval, ovšem problém nestal ve chvíli, kdy se Jon pokusil zaparkovat v Monacu, kde momentálně žije. Město, které má každodenní problémy s dopravou, totiž nebylo připravené na podobná monstra, což znamenalo, že Jon nemá kde parkovat.
Z toho důvodu došlo na velice radikální řešení, kterým bylo odstranění střechy, odstranění skel, sloupků, atd. Z vozu se zkrátka díky rozbrušovačce stal kabriolet, o čemž už jsme vás ale nejspíš informovali před pár měsíci.
V mezidobí se na Mercedesu odehrálo několik zásadních změn, se kterými se Jon pochlubil až relativně nedávno. Kromě chybějící střechy a sníženého skla tak stojí za pozornost například výfukové potrubí Akrapovic, sedadla bez hlavových opěrek a v neposlední řadě týková "paluba" a obložení, které tvoří lemování vozu a současně jakýsi kryt zavazadlového prostoru.
Ovšem pokud by náhodou začalo pršet, řidič bude muset šlápnout na plyn a co nejrychleji se dostat pod střechu či do garáže - do které teď sice může, ačkoliv zadní cestující stále škrtají hlavou o strop. Známý lyžař se totiž rozhodl ignorovat alespoň stahovací střechu a tak se z jinak nezastavitelného off-roadu stalo auto jen do hezkého počasí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?